نهایی شدن اصلاح قانون تجارت و مهریه از اولویت های جدی کمیسیون قضایی در سال ۱۴۰۳

نهایی شدن اصلاح قانون تجارت و مهریه از اولویت های جدی کمیسیون قضایی در سال ۱۴۰۳

زمان انتشار : 2024/04/07 - 23:45

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس نهایی شدن اصلاح قانون تجارت و مهریه را از اولویت های جدی این کمیسیون در سال ۱۴۰۳ دانست.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت های کمیسیون قضایی و حقوقی در سال ۱۴۰۳، گفت: مباحث مهمی در سال گذشته در کمیسیون قضایی مطرح و در واقع بیش از ۶۰ طرح و لایحه به این کمیسیون برای بررسی ارجاع شده بود که از نظر کمیت لایحه اصلاح قانون تجارت یکی از مهمترین لوایح بوده است.

وی نهایی شدن لایحه اصلاح قانون تجارت را از اولویت های جدی کمیسیون قضایی در سال ۱۴۰۳ دانست و ادامه داد: این لایحه در سه مجلس مورد بررسی قرار گرفته اما هنوز نهایی نشده و امیدواریم در این مجلس نهایی و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود هر چند که به طور حتم موارد ارجاعی توسط شورای نگهبان را به کمیسیون خواهیم داشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با اشاره به لایحه اصلاح قانون حمل سلاح، افزود: این مهم هم در دستور کار کمیسیون قرار داشت و در حال حاضر در دستور کار صحن علنی است البته توجه به مسائل قضایی مانند رسیدگی به سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان هم در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

نقدعلی با یادآوری اینکه اصلاح قانون مهریه از مهمترین مطالبات مردمی است، گفت: متاسفانه رواج مهریه های سنگین در میان برخی خانواده ها و افزایش قیمت سکه مشکلات زیادی را برای زوجین و خانواده ها ایجاد کرده بنابراین کمیسیون قضایی به این موضوع ورود کرد و این مهم در دستور کار صحن علنی است و برای نهایی شدن آن تلاش می کنیم./

پایان پیام

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*