درصورت تصویب طرح، ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه بلعیده می‌شود

درصورت تصویب طرح، ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه بلعیده می‌شود

زمان انتشار : 2022/01/17 - 21:19

صادقی با بیان انتظارت بازنشستگان تامین اجتماعی از لایحه همسان‌سازی حقوق، گفت: اولا باید متناسب‌سازی و همسان‌سازی از یک میزان پیروی کنند و اگر بازنشسته کشوری ۶ میلیون تومان دریافت کند تامین اجتماعی هم بابد همین رقم را دریافت کند. دوما باید ظرف ۵ سال مطالبات سازمان از سوی دولت پرداخت شود. سوما باید سهم ۳ درصد دولت از تامین اجتماعی کارگران پیش‌بینی و پرداخت شود.

پایگاه خبری موج نو نیوز : رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در اجتماع بازنشستگان و کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی با طرفدار سرمایه‌دار خواندن برخی نمایندگان مجلس، گفت: طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات، با از بین بردن ۱۴ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان، حیات آن را متوقف می‌کند. سازمان تامین اجتماعی باید از این طرح مستثنی شود.   

حسن صادقی افزود: براساس قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان ۷ درصد از دستمزد کارگر و ۲۳ درصد را از بابت سهم خود کسر و تامین اجتماعی واریز می‌کنند اما با این طرح سازمان حق ندارد که وارد دعوای حقوقی شود. اتفاقا در طول حیات سازمان، همواره ماشین حمایت از تولید بوده و کسی را ساقط نکرده است. کجا سازمان تامین اجتماعی خط تولید تعطیل کرده است؟ 

وی با اشاره به گفتاری از شهید بهشتی در مورد بیمه کارگران، گفت: شهید بهشتی کل حق بیمه را جزئی از حقوق کارگران می‌دانستند. بنابراین شاهرگ حیاتی سازمان تامین اجتماعی را با این طرح  متوقف می‌کنید. ما مخالف این مصوبه هستیم.

صادقی افزود: آیا نمایندگان مجلس؛ نماینده کارگران هستند یا سرمایه‌داران؟ تامین اجتماعی ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد در هر ماه پرداختی دارد که این طرح ۱۴ هزار میلیارد تومان آن را می‌بلعد. اما با این طرح، طلبکار مجرم شده و مجرم طلبکار.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: برای اولین بار در ۴۲ سالی که از انقلاب گذشته نام سازمان تامین اجتماعی از بودجه محو شده است. از این طرف هم سازمان را تحت فشار می گذارید تا مطالبات بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی خود را از کارفرمایان دریافت نکند. 

صادقی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: این در حالی که سال ۱۴۰۱، ۷۴ هزار میلیارد تومان رقم بدهی جاری دولت به سازمان است. این چه نطام اقتصادی است که فشارش بر گرده سازمان است؟

وی با بیان اینکه همین امسال ۳۷۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند، گفت: این طرح موجب می‌شود که همین امسال ۳۷۰ هزار نفر در تامین اجتماعی درخواست بازنشستگی بدهند. 

صادقی با اشاره به ارایه لایحه دایمی شدن همسان‌سازی در مجلس گفت: آیا این طرح بار تورمی دارد ولی حذف ارز ۴۲۰۰ بار تورمی ندارد؟ شما نمایندگان خودتان محرک تهیه این لایحه در دولت گذشته بودید اما ۱۰ ماه است که به پیش‌نویس آن اعتنا نمی‌کنید! آیا می‌شود قانونی در کشور تصویب شود که تورم‌زا نباشد؟

وی افزود: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که تامین اجتماعی از این طرح و عواقب آن مستثنی کند. ما نمی‌توانیم تامین اجتماعی را مثل اداره مالیات ببیینم. تامین اجتماعی حق کارگر و بازنشسته را دربرمی‌گیرد. تامین اداره مالیات و بانک نیست.

صادقی با بیان انتظارت بازنشستگان تامین اجتماعی از لایحه همسان‌سازی حقوق، گفت: اولا باید متناسب‌سازی و همسان‌سازی از یک میزان پیروی کنند و اگر بازنشسته کشوری ۶ میلیون تومان دریافت کند تامین اجتماعی هم بابد همین رقم را دریافت کند. دوما باید ظرف ۵ سال مطالبات سازمان از سوی دولت پرداخت شود. سوما باید سهم ۳ درصد دولت از تامین اجتماعی کارگران پیش‌بینی و پرداخت شود. منبع : ایلنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*