فروش خاک جنگل کیلویی ۵۰۰۰ تومان!

فروش خاک جنگل کیلویی ۵۰۰۰ تومان!

زمان انتشار : 2020/10/04 - 13:36

پایگاه خبری موج نو نیوز: خبرهای فراوانی در خصوص قاچاق چوب از جنگل‌های شمال منتشر شده است، اما گویا قاچاقچیان تنها به چوب این جنگل‌ها اکتفا نکرده و حال به خاک آن هم دستبرد می‌زنند. یک قاچاقچی خاک به ایسنا گفت: خاک اطراف درختان موجود در جنگل هیرکانی، به شدت خریدار دارد و به همین منظور، هر فردی به هر نحوی می‌خواهد این خاک را جمع‌آوری کرده و به فروش برساند. او به این نکته اشاره می‌کند که خاک پای درختان، به دلیل نزدیکی به ریشه و مواد مغذی در آن، برای رشد گیاه بهتر است، به همین دلیل این بخش از خاک گران‌تر است. مشتری معمولا به دنبال خاک بسیار تیره اراضی جنگلی است. این خاک برای هر ۱۰ کیلوگرم تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به نقل از «تابناک»، اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه همایش هم اندیشی برای صیانت از شاهوار به میزبانی شاهرود بابیان اینکه شاهوار کوهی که باید تا نسل‌ها مردم شاهرود از مواهب آن استفاده کنند اما با بولدرز و مواد منفجره به جان او افتاده و چهره‌اش را خشمگین کردند، ابراز داشت: در پاسخ به این حرکت باید گفت چرا به اسم توسعه باید این چنین به داشته‌های طبیعی یک ملت تاخت؟

وی بابیان اینکه اگر جنگل ابر و شاهوار از بین رود اگر ظرفیت یک‌دهم جمعیت فعلی را داشته باشد همه را از دست می‌دهد، افزود: چه نفعی از بوکسیت به مردم ناحیه می‌رسد زمانی که صحبت از این تخریب‌ها می‌شود یاد زابل می‌افتم که اهالی منطقه با غرور می‌گفتند من حاشیه‌نشین هامون هستیم و روزی آن‌ها از همین دریاچه کسب می‌شد امروز با از بین رفتن هامون شهر زابل پژمرده شد که خدا نکند چنین بلایی سر شاهرود زیبا بیاید.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*