عنصر مفقوده ای در ۴ دهه اخیر در اداره جامعه داشته ایم

عنصر مفقوده ای در ۴ دهه اخیر در اداره جامعه داشته ایم

زمان انتشار : 2024/01/31 - 22:10

گلپور با بیان این که سامانه شناسایی ملی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی و کارگران بازنشستگان کشور باید مراحل رشد خود را طی کند، اظهار داشت: در نهایت ما باید شاهد عدالت باشیم که از آرمان های انقلاب اسلامی است.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: وجود سامانه هایی که در حوزه توسعه تشکل های واقعی کارگری و کارفرمایی موثر هستند از دستاوردهای وزارت کار در دولت آقای رئیسی است.

به گزارش عصر خبر، دکتر سمیه گلپور در مراسم رونمایی از سامانه صدور شناسه ملی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان کشور که با حضور دکتر رعیتی فرد معاون وزیر کار و مسولان سازمان تشکلات کارگری و کارفرمایی برگزار شد، اظهار داشت: از نقطه نظر کارگری عملی شدن این مهم یک شریان برای مطالبه گری واقعی جامعه کار و تولید است، مطالبه گریی هایی که منجر به اصلاح کاستی های موجود سیستم کار و تولید شده و کمک می کند تا تشکل ها حلق میانی مردم و حکمرانان باشند.

وی اظهار داشت: این سامانه باعث می شود تا صدای این اقشار را به گوش سیاست گذاران رساند و بر عکس، سیاست های درست اتخاذ شده را هم به جامعه تفیهیم کرد.

او خاطر نشان کرد: این سامانه می تواند کمک کند تا یک پیوست عدالت محور داشته و باعث شود تا در اصلاح فصل ششم قانون کار از ظرفیت همه تشکل ها در تمامی حوزه های سه جانبه گرایی و مراجع عالی و تصمیم گیری استفاده شود.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: اگر زیر ساخت دقیقی از تشکل ها داشته باشیم مطالبه گری ها هم واقعی تر و با پپشتوانه مردم خواهد بود به طوری که مفاهمه درست منطبق بر استاندارد های سازمان جهانی کار اتفاق می افتد.

گلپور با بیان این که سامانه شناسایی ملی سازمان‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان کشور باید مراحل رشد خود را طی کند، اظهار داشت: در نهایت ما باید برای تک تک شرکای اجتماعی اطلاعات لازم را داشته تاشاهد عدالت باشیم که از آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این سامانه ها می تواند بستری ایجاد کند تا نمایه فقر چند بعدی کشور با کمک تشکل ها اصلاح شده و فقر زدایی اتفاق بیفتد.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: عنصر مفقوده ای در ۴ دهه اخیر در اداره جامعه داشته ایم و آن پذیرش ظرفیت مدیریت زنانه بوده است در حالی که فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص عدالت محورانه و بر شایسته سالاری تاکید دارد.

گلپور خواستار سرلوحه قرار گرفتن فرمایشات رهبری معظم انقلاب در  خصوص مدیریت زنانه شد و خاطر نشان کرد: از ظرفیت پرتوان زنان متخصص، متعهد و پاکدست باید در بدنه دولت استفاده شود.آیا ما بایدفقط شاهد استفاده از این ظرفیت مدیریت زنانه در کشورهای همسایه خود باشیم؟

وی در خصوص مزد منطقه ای نیز گفت: اگر زیر ساخت ها مثل شناسنامه کارگری و کارفرمایی و شناسه ملی فراهم باشد می تواند کمک کند تا در این خصوص پژوهش جدی داشته باشیم اما در حال حاضر این شرایط فراهم نیست در قدم های اولیه ایجاد زیر ساخت هستیم.

گلپور تاکید کرد: مزدی که معیشت مردم را تامین نکند بر پیکره کار و تولید و اقتصاد و چرخ دنده های رشد کشور آسیب خواهد زد و باعث مهاجرت کارگران ماهر می شود.

وی گفت: حداقل مطالبه جامعه کارگری برابری و تناسب مزد با تورم است که در حال حاضر به مرز ۴۵ درصد رسیده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*