مسول اصلی این سوء‌مدیریت کیست ؟

مسول اصلی این سوء‌مدیریت کیست ؟

زمان انتشار : 2023/04/05 - 20:26

بهتر است دولت در معرفی وزرا ومجلس در رای اعمتاد خود بیشتر دقت کند زیرا دولت مسول معرفی وزیر بی تجربه ومجلس با رای اعتمادخود موجب میشود،بدنه دولت وحکومت ازافراد بی کفایت تشکیل گردد این حرکت گامی برای نارضایتی شهروندان و نابودی کشور می باشد

از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند

تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما میگویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی ‎تقواست.

در دنیایی که روابط جایگزین ضوابط شده اند شاید طرح این سوال مسخره به نظر بیاید که تخصص مهم تر است یا تعهد؟
موج نو نیوز : متاسفانه سال هاست که شاهد پدیده ای ابتذالی در دنیای سیاست و اقتصاد و ادارات هستیم؛ یک نفر را منصوب به کاری می کنند که اصلا در آن تخصص ندارد. لازم نیست از ضرر این کار چیزی بگوییم هر عاقلی این واقعیت را درک می کند که کار را باید به کار دانش سپرد.
همچنین یک اشتباه دیگری که در چند دهه گذشته به وجود آمده و آن اینکه تعهد به یک نظریه و یا یک جریان را ملاک اولی و اصلی برای انتخاب مدیران ارشد قرار داده اند. یعنی اگر شخصی از لحاظ فکری با ما می ساخت حالا چه اهمیتی دارد که کار بلد باشد؟

در آن دوران که این بحث در جامعه پررنگ بود، شهید چمران معتقد بود کسی که عهده‎دار مقام و مسندی می‎شود ولی تخصص لازم برای مدیریت در آن مسند را ندارد، در واقع تعهد هم ندارد. زیرا انسان متعهد، هیچ‎گاه به خودش اجازه نمی‎دهد کاری را قبول کند که از علم و توانش خارج است.
سخن شهید چمران در حقیقت بیان دیگری از سختگیری‎‎های مربوط به «پذیرش مسئولیت» در فرهنگ اسلامی است. سختگیری‎‎هایی که در دین اسلام نسبت به پذیرش مقام و منصب شده، یکی از مدلول‌های اصلی‎اش این است که انسان متعهد (از نظر اسلام) انسانی است که از قبول مسئولیت در حوزه‎ای که در آن، فاقد دانش، تجربه و توانایی کافی است، سر باز می‎زند و با پذیرش امر اداره دنیای دیگران و به بهای آبادکردن دنیای خودش، آخرت خودش و دنیای دیگران را خراب نمی‎کند.

و در آخر
بهتر است تا دیر نشده ، بدنه دولت و حکومت از افراد بی کفایت پاک شود و این کار می تواند گامی در جهت پیشرفت و توسعه باشد

محمدی : مدیر مسول

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*