باهنر: از بی‌هنری ماست، وقتی اغتشاشات ساکت می‌شود، فکر می‌کنیم مساله حل شده؛«حل نشده!»

باهنر: از بی‌هنری ماست، وقتی اغتشاشات ساکت می‌شود، فکر می‌کنیم مساله حل شده؛«حل نشده!»

زمان انتشار : 2023/02/05 - 07:26

فوت مهسا امینی دلیل اصلی وقایع اخیر نبود؛ این تنها یک جرقه بود…برخی نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در ساحت اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ و دیپلماسی در داخل کشور وجود دارد؛ این اشکالات را ما باید کشف و درک کنیم و آنها را بفهمیم و حل کنیم.

محمدرضا باهنر،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «حضور» در حسینیه جماران همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ذکر نکاتی پرداخت:

  • اول انقلاب در همین نظام جمهوری اسلامی در زمان حیات حضرت امام (ره)، شهید مظلوم حضرت آیت‌الله بهشتی رئیس شورای انقلاب بود، رئیس قوه قضائیه هم بود؛ در صدا و سیمای ایران می‌نشست و مناظره می‌کرد.
  • با چه کسانی؟ با دبیر حزب کمونیست یا توده‌ای‌ها. سر چپ و راست و انقلاب و ولایت فقیه و اینها بحث نمی‌کردند؛ سرخدا بحث می‌کردند. یکی می‌گفت خدا هست، یکی می‌گفت خدا نیست! قشنگ هم مناظره می‌کردند و بعد از مناظره هم هیچکس نمی‌رفت آن آقایی که می‌گفت خدا نیست را بازداشت کند! گفتگو می‌شد و حرف زده می‌شد.
  • علمای اسلام و شیعه افتخارش این است که اهل فلسفه و اهل منطق و استدلال است و با استدلال، فقه شیعه را جلو برده است. ما که نباید از حرف زدن با مردم یا مخالفین وحشت داشته باشیم یا در را ببندیم یا راه صحبت را تنگ کنیم.
  • دو دوره قبل، جلسه‌ای رفته بودم. خاطرم نیست که جشن میلاد ائمه معصومین بود یا چه؛ موقع بیرون آمدن دو خانم جلو آمدند و گفتند آقای باهنر ما با شما کار داریم؛ نزدیک انتخابات هم بود. گفتم بفرمایید؛ گفتند ما می‌خواهیم کاندیدای نمایندگی تهران شویم. گفتم خب کاندیدا شوید؛ با کدام حزب؟ گفتند آقای باهنر ما به جز خدا و شما کسی را نداریم.
  • می‌خواستند من یک کاری کنم که رای بیاورند. گفتم خانم‌های محترم در تهران باید مایه و زیرمایه ۵۰ هزار رأی را داشته باشید. اصلا من هم می‌آیم سخنرانی می‌کنم و این ۵۰ هزار تا را می‌کنم ۷۰ هزار تا.
  • اما اینکه می‌گویی من به غیر از خدا و شما هیچکس را ندارم مسئله است. یعنی چنین توهماتی وجود دارد.
  • احزاب آدم‌ها را پرورش می‌دهند و بالا می‌برند و کادرسازی می‌کنند. ضمن اینکه سر هر کرسی حداکثر سه نفر باید با هم رقابت کنند نه ۳۰ نفر
  • از بی‌هنری ماست که وقتی اغتشاشات ساکت می شود فکر می‌کنیم مساله حل شده؛ حل نشده!
باهنر: از بی‌هنری ماست، وقتی اغتشاشات ساکت می‌شود، فکر می‌کنیم مساله حل شده؛«حل نشده!»/ حتی آنان که به راهپیمایی‌هایی به نفع نظام می‌آیند، گلایه دارند
  • فوت مهسا امینی دلیل اصلی وقایع اخیر نبود؛ این تنها یک جرقه بود.
  • برخی نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در ساحت اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ و دیپلماسی در داخل کشور وجود دارد؛ این اشکالات را ما باید کشف و درک کنیم و آنها را بفهمیم و حل کنیم.
  • حتی آنهایی که در راهپیمایی‌هایی به نفع نظام شرکت می‌کنند، در ۱۳آبان و نماز جمعه، اگر پای درد و دل اینها بنشینیم گلایه‌هایی دارند؛ گلایه از رئیس جمهور، از نماینده مجلس، از من، از آقای امام جمعه گلایه دارند.منیع : خبر انلاین

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*