نمایشگاه عکس «۴۴ سال» عکس‌هایی از مهم‌ترین واقعه تاریخ معاصر ایران

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» عکس‌هایی از مهم‌ترین واقعه تاریخ معاصر ایران

زمان انتشار : 2023/01/29 - 22:24

خانه عکاسان ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس «۴۴ سال» در حوزه هنری برپا می‌کند.

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ در «گالری خانه» حوزه هنری انقلاب اسلامی، افتتاح می‌شود.

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» عکس‌هایی از حضور و زندگی امام خمینی (ره) در کشور فرانسه و اتفاقات ایران را در روز‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را به نمایش می‌گذارد؛ در این نمایشگاه ۸۳ عکس از ۱۰ عکاس که ۷ نفر از آن‌ها از عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه هستند؛ به روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» عکس‌هایی از مهم‌ترین واقعه تاریخ معاصر ایران است که شامل ۹ عکس در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر از قاسم حاج‌محمدی، ۴۰ عکس در اندازه ۲۰ در ۲۵ از عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه، ۱۵ عکس در اندازه ۳۰ در ۴۰ از مرحوم قربان خلیلی و ۱۹ عکس نیز در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر از میشل ستبون است.

در این نمایشگاه عکس، ۱۵ اثر تک نسخه چاپ شده از روی نگاتیو‌های مفقود شده مرحوم قربان خلیلی به همراه عکس شاهکار «نزن سرباز» به نمایش گذاشته می‌شود، که روز‌های پایانی پیروزی نهضت انقلاب اسلامی در ایران را به تصویر می‌کشد.

همچنین در این نمایشگاه، عکس‌های قاسم حاج‌محمدی عکاس ایرانی و میشل ستبون عکاس برجسته فرانسوی اتفاقات روز‌های ۱۲ آبان تا ۲۲ بهمن ۵۷ را در شهر‌های قم و تهران؛ روایت می‌کنند.

این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۲ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۱ در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ در گالری خانه واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*