حق الزحمه استادان حق التدریس کمترازیک کارگر ساده است

حق الزحمه استادان حق التدریس کمترازیک کارگر ساده است

زمان انتشار : 2022/05/04 - 21:45

سالهاست که استادان حق التدریسی به نحوه پرداخت حقوقشان . کسر مالیات ازحق الزحمه ناچیزشان وعدم برخورداری از بیمه مناسب وامنیت شغلی اعتراض دارند. این قشرزحمتکش ، با وجود تخصص وتحصیلات ، کمتر از یک کارگر بدون تخصص، حقوق دریافت می‌کنند.

پایگاه خبری ، تحلیلی موج نو نیوز : علی محمدی بازرس انجمن صنفی اساتید حق التدریس دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی استان تهران :‌ مهم ترین مشکل استادان حق التدریس، ناکافی بودن حقوق ،فقدان قوانین حمایتی بیمه تأمین اجتماعی،کسر مالیات ، به رسمیت شناخته نشدن، نبود قانون حمایتی استخدامی و نبود امنیت شغلی است.

استادان حق التدریس ضمن اینکه حق الزحمه کم می گیرند ، مالیات نیز پرداخت می کنند و بیمه مناسب ندارند

همانگونه که شاهد هستیم استادان حق التدریس با توجه به تحصیلات وتخصص بیش از ۶۰تا۷۰ درصد از بار نظام آموزش عالی را بر دوش می‌کشند از حداقل حقوق کمتر دریافت می کنندومالیات آنرا نیز پرداخت می کنند ودرضمن نداشتن بیمه مناسب وعدم امینت شغلی یکی دیگر از مشکلات استادان حق التدریس بوده که زندگی را با دشواری هایی همراه کرده است.

استادان حق التدریس امنیت شغلی نداشته وحتی حق درخواست رونوشت قرارداد وحق الزحمه خود را ندارند

استادان به اجبار قراردادهارا یکطرفه امضاء،می کنند . دانشگاه‌ها متاسفانه نسخه‌ای از قرارداد را در اختیار اساتید قرار نمی دهند و در صورت اعتراض آنها را به فسخ قرارداد تهدید کرده در صورت پا فشاری استاد با سابقه ، به راحتی توسط دانشگاه‌ کنار گذاشته می شود جالب اینکه بعضی ازدانشگاه‌ها چندین ماه است که دستمزدهای اساتید حق‌التدریس را پرداخت نکرده وقتی با اعتراض استاد روبرو می شود با برخوردی ناشایست وتوهین آمیز روبرو شده اگر اعتراض دارید می توانید بروید؛و  با کمال تاسف دانشگاه ها از عدم نظارت دستگاه های مربوطه سو استفاده کرده وحقوق حقه استادان حق التدریس را نادیده می گیرند

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*