آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

زمان انتشار : 2021/11/05 - 14:10

آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته بود که در پنجم آبان اتفاق  افتاد این جشنواره قرار بود جشنواره پانزدهم اول تا پنجم آبان برگزار شود اما بر اساس اعلام دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، به منظور تثبیت شرایط ایمن سلامت و اطمینان از روند کاهش کرونا در استان و بخصوص مریوان، برگزاری آن به پنجم تا دهم آبان افتاد.

آغاز برترین جشنواره تئاتر خیابانی کشور و چندین رویداد مهم دیگر کردستان

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان سالهاست بصورت “بین‌المللی” برگزار می شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تردد بین کشورها، به صورت ملی برگزار می شود.

این جشنواره  روز چهارشنبه پنجم آّبان  با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان گروه‌های نمایشی و مردم علاقمند، در پارک شانو مریوان کلید خورد.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در آیین آغاز این جشنواره اظهار داشت: امسال نیز با استقبال زیاد هنرمندان سراسر کشور مواجه شدیم، به همین خاطر تلاش کردیم امسال آن را با وجود شیوع کرونا حضوری برگزار کنیم.

رحمان هوشیاری با بیان اینکه ۲۰۷ اثر متقاضی شرکت در تمام بخش‌ها بود، افزود: پس از بازبینی داوران، ۴۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه(ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت.

وی به استقبال هنرمندان خارجی و ارسال آثار آنان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه امسال جشنواره به صورت بین المللی برگزار نمی‌شود اما ۲۷ اثر متقاضی خارجی داریم که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیامی به این جشنواره ارسال کرد و گفت: بی‌گمان تئاتر خیابانی محملی مبارک و وجیه برای بروز این رسالت و رسانه‌ای شریف برای هماوایی با مردمان و شهروندان و همگامی با ایشان برای پالایش جان و جهان است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*