حذف سرخابی‌ها از آسیا رقم می خورد؟

حذف سرخابی‌ها از آسیا رقم می خورد؟

زمان انتشار : 2020/10/06 - 09:55

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت:کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط تا روز چهارشنبه برای تعیین تکلیف بدهی‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به آنها فرصت داده است.

پایگاه خبری موج نو نیوز به نقل ازسرپوش فوتبالی : غلامرضا بهروان در گفت و گو با فارس در مورد جلسات کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با باشگاه‌ها که در این روزها در حال برگزاری است، اظهار داشت: در سه هفته اخیر جلسات زیادی با باشگاه‌های مختلف از تراکتور، سپاهان، فولاد و … داشته‌ایم و روز گذشته نیز مدیران باشگاه استقلال در این جلسه حضور داشتند. در این جلسات تمامی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای حضور دارند. مدیران باشگاه‌ها در بخش‌های مختلف نیز باید در این نشست‌ها حاضر شوند. مدیرعامل، مدیران بخش‌های حقوقی، مالی، پرسنلی و روابط بین الملل باشگاه ها می آیند و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت می‌کنند و توضیحات خود  را ارایه می‌دهند.

وی افزود: پیش از جلسه نیز باشگاه‌ها مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا آپلود کرده‌اند و مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در مورد مدارک ارسالی و بارگذاری شده از آنها توضیحاتی می‌خواهند. البته در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیز ما سوالاتی از مدیران باشگاه‌ها می ‌پرسیم. باشگاه‌ها باید تمامی اصول حرفه‌ای یک باشگاه را داشته باشند. آکادمی فوتبال، زمین‌های تمرین و مسابقه،  منابع مالی باشگاه‌ها، وضعیت های بدهی‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی و بدهی‌های مالیاتی و… باید شفاف باشد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با معرفی اعضای کمیته‌اش گفت: داریوش مصطفوی، کاظم اولیایی، سعید عباسی( مدیرعامل اسبق تراکتور) و جمعی از حقوقدان‌های برجسته بین المللی همچون دکتر زرین مهر، دکتر آل اسحاق، نیرآبادی و اعتمادی که از داوران و خوشنام و  پیشکسوت فوتبال ایران است. این کمیته دو بخش بدوی و استیناف دارد. مدیران باشگاه‌ها در حضور این اساتید توضیحات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهند. تمامی این نفرات از موسفیدان و چهره‌های خوشنام و معتبر فوتبال ایران هستند که کنفدراسیون فوتبال اسیا به آنها اعتماد کامل دارد. جلسات ما با باشگاه‌ها چند ساعته است و معمولا از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ یا ۱۵ ادامه دار است.

بهروان درمورد اینکه باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس با توجه به بدهی‌های کلانی که دارند می‌توانند برای فصل آینده مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، گفت: واقعیتش این است که این دو باشگاه‌ها بدهی‌های فراوانی دارند. طلبکارانی که این باشگاه‌ها دارند همگی حکم قطعی برای دریافت مطالبات‌خود را دارند. میزان بدهی‌های این باشگاه‌ها بسیار زیاد است و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام‌ لازم را انجام بدهند یا مطالبات را بپردازند یا با طلبکار به تفاهم برسند. برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید با طلبکاران چه داخلی و چه خارجی چنین اقدامی را انجام بدهند و متاسفانه فرصت هم بسیار کم است. هر دو باشگاه حداکثر تا چهارشنبه فرصت دارند تا با طلبکاران خود تسویه حساب کنند. متاسفانه برخی از مربیان و بازیکنان که سال‌های گذشته از این تیم‌ها رفته‌اند هنوز از این باشگاه‌ها طلبکارند. 

وی تاکید کرد: این مهلت آخری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرده است و امیدوارم باشگاه‌های ایرانی بخصوص استقلال و پرسپولیس بتوانند مشکلات خود را هرچه سریع‌تر در بخش مالی حل کنند. قطعا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در چارچوب‌ دستور العمل به باشگاه‌های ایرانی کمک خواهند کرد اما همه این اعضایی که نام بردم اعتبار و آبروی خودشان را بر همه چیز ترجیح می‌دهند و نمی‌خواهند که اتفاقات تلخ گذشته همچون جریمه ۱۲۰ هزار دلاری فدراسیون فوتبال از سوی AFC تکرار شود. من در گذشته که در این کمیته حضور داشتم حتی کمیته موافقت نکرد نساجی مازندران مجوز حرفه‌ای بگیرد تا مشکلاتش را برطرف کند. نساجی تیم استان من مازندران است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: البته همه باشگاه‌های ایرانی تا روز چهارشنبه فرصت دارند تا مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای و تجاری سازی باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. البته همه باشگاه‌ها در تلاش هستند تا مدارک کامل خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و گفته‌اند که بخش اعظم مشکلات طلبکاران‌شان را حل کرده‌اند و با طلبکاران‌شان به تفاهم رسیده‌اند. البته برای دریافت مجوز حرفه‌ای فقط بحث‌های مالی مطرح نیست و شروط دیگری هم نیاز است از جمله اینکه سرمربی تیم حتما باید مدرک مربیگری‌ حرفه‌ای داشته باشد و  مدیرعامل باشگاه‌ها نیز باید دارای امضای مجاز باشند. 

بهروان در مورد زمان جلسه باشگاه پرسپولیس در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: تیم پرسپولیس نیز امروز( سه‌شنبه) به فدراسیون فوتبال می‌آید البته این باشگاه یکبار با مدارک ناقص آمد و این مرتبه دوم است که از آنها خواسته ایم با مدارک کامل در جلسه حاضر شوند. پرسپولیس نیز فقط تا چهارشنبه فرصت دارند تا برای بدهی‌هایش تعیین تکلیف کند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*