رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است.

رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است.

زمان انتشار : 2020/09/04 - 12:50

هیچ کس حق ندارد به خاطر مطالبه گری رسانه ای را تعقیب کند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در استان تاکید کرد: رسانه‌ها باید مطالبه گری نمایند و هیچ کس حق ندارد به خاطر مطالبه گری رسانه ای را تعقیب کند چرا که رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است.

رسانه‌ها باید مطالبه گری نمایند /هیچ کس حق ندارد به خاطر مطالبه گری رسانه ای را تعقیب کند / رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است.

پایگاه خبری موج نو نیوز :علی اکبر گروسی با بیان اینکه لازم است قوه قضائیه یک ارتباط بهتر با جامعه داشته باشد بیان کرد:  لازم است در جهت پیشبرد اهداف قضایی و اجرای عدالت این قوه اقشار مردم را به کمک بطلبد و از نظرات آنها استفاده کند و کارهای ارزشمند دستگاه قضایی را اطلاع رسانی کند

او ادامه داد: رسانه ها، مطبوعات و نویسندگان در تحقق اجرای عدالت می‌توانند به قوه قضائیه کمک شایانی بکنند، ما باید رسانه را در اجرای عدالت وارد کنیم، رسانه‌ها باید مطالبه گری نمایند و هیچ کس حق ندارد به خاطر مطالبه گری رسانه ای را تعقیب کند چرا که رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است.

گروسی افزود: رسانه‌های معاند کار عدالت محور دستگاه قضایی را به گونه ای دیگر جلوه می‌دهند و به همین خاطر رسانه‌های ما باید رو در روی رسانه‌های معاند ، توطئه‌ها و تبلیغات مسموم آنها را خنثی کنند که به حمدا… در این تقابل خوب عمل کرده اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند که دستگاه قضایی  در زمینه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده است و نیاز به تقویت بسیار اساسی دارد، چرا که به طور مثال یک فیلم کوتاه چند ثانیه ای می‌تواند بسیاری از اقدامات دستگاه قضایی را به نحو مطلوب و شایسته نشان بدهد و اثر گذار باشد، لذا می‌بایست برای اجرای برخی از احکام بسته‌های رسانه ای تولید شود تا افکار عمومی از کم و کیف صدور و اجرای این احکام مطلع شوند و از سوء استفاده دشمنان و رسانه‌های معاند از عدم اطلاع مردم به منظور ایجاد اغتشاش و نا امنی جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: کار رسانه ای، امروزه بسیار پیچیده است و همه باید در کنار هم کار کنیم و ارزشهای نظام را صیانت کنیم و اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی را به نحو شایسته اطلاع رسانی کنیم در این راه رسانه‌ها بسیار کمک کننده دستگاه قضایی می‌باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان صحبتهای خود در مورد برگزاری جشنواره رسانه وعدالت، هدف از برگزاری این جشنواره افزایش ارتباط دستگاه قضایی استان با رسانه‌ها و ارزش گذاری و نمایاندن خدمات و تلاشهای مخلصانه و دلسوزانه اصحاب رسانه در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد این گام مهم باب فتحی برای همکاری شایسته و بایسته دستگاه قضایی استان با رسانه‌ها باشد

منبع:پایگاه مطالبه گران وعدالت خواهان

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*