چرا نمایندگان در مقابل آن مخالفت می کنند؟

چرا نمایندگان در مقابل آن مخالفت می کنند؟

زمان انتشار : 2020/01/25 - 00:34

میلاد گودرزی فعال اجتماعی، در خصوص شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مزایای شفافیت در مجلس بر همگان مبرهن شده، اما سوال اصلی این است که چرا نمایندگان در مقابل آن مخالفت می کنند؟

وی که در گفتگو با خبر فوری سخن می‌گفت، ادامه داد: یکی از این دلایل این است که شفافیت آرا یکی از شقوق شفافیت به شمار می آید، یعنی ماجرای شفافیت دارای ابعاد دیگری هم هست و نمایندگان در برابر سنگر اولیه مقاومت می کنند تا به موضوعات بعدی نرسد.

وی با اشاره به این که قدم های بعد از شفافیت آرا شفافیت حقوق و مزایا، سفرهای خارجی، هدیه ها، درآمدها و هزینه کردها است گفت: نماینده ها روی مخالفت با شفافیت آرا محکم ایستاده اند تا وارد مباحث بعدی نشویم.
گودرزی بیان کرد: مرحله بعدی شفافیت محدودیت است به این معنا که بعد از شفاف شدن درآمدها تعیین می شود که کسی حق ندارد در طول ماه درآمدی بالاتر از مبلغ مشخص شده داشته باشد.

وی خطاب به رسانه ها عنوان کرد: رسانه ها نباید فقط به دنبال شفافیت آرا باشند بلکه باید بدانند که شفافیت ابعاد مختلفی دارد که همه آنها باید یکی پس از دیگری مطالبه شود.

وی اذعان کرد: شفافیت آرا می تواند از مفهومی با عنوان تعارض منافع جلوگیری کند؛ یعنی از روی رای نمایندگان افرادی که تعارض منافع دارند را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: ما داریم به نمایندگان فعلی فشار می آرویم و شفافیت آرا را مطالبه می کنیم این درحالی است که همین نمایندگان
بدون رعایت بقیه ابعاد شفافیت در دوران کاندیداتوری موفق به جمع آوری رای شدند.

وی افزود: در حال حاضر که در آستانه انتخابات مجلس هستیم میتوانیم نسبت به کاندیداهای جدید ورود به مجلس؛ طلب شفافیت منابع مالی انتخابات و مواضع دقیق شان نسبت به مسائل مهم کشور را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بنابراین باید هم اکنون کاندیداهایی که زیر بار شفافیت می روند به مجلس راه یابند تا در آینده با طرح شفافیت آرا موافقت کنند.

گودرزی اظهار داشت: لذا شفایت انتخابات دارای اولویت بیشتری است و باید روی آن مانور داد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*