زمان انتشار : 2022/09/04 - 07:50

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس جزئیات بیشتری از بازداشت قاسم مکارم شیرازی بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت که او سر قرار دریافت رشوه یورویی دستگیر شده است.

تین نیوز

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس جزئیات بیشتری از بازداشت قاسم مکارم شیرازی بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت که او سر قرار دریافت رشوه یورویی دستگیر شده است.

به گزارش تین نیوز، آن طور که در شبکه های اجتماعی از اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نقل شده، وی گفته است: ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند.

مطهری در توئیتی در این باره نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست او باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

مطهری در توئیت دیگری نوشت: رستم خان، شفاف سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از … و … چه خبر؟ از … و … در خصوص زمین های پردیس بومهن چه خبر؟

در عین حال در شبکه های اجتماعی همچنین به نقل از منابع آگاه عنوان شده که عمده تخلفات قاسم مکارم شیرازی در مدت تصدی پست مشاور عالی وزیر راه، شامل خرید و فروش پست‌ های مدیرعاملی و عضویت هیئت مدیره در شرکت های مهم زیر مجموعه وزارت راه بوده است.

به عنوان مثال برای پست مدیرعاملی با دریافت هفت میلیارد تومان رشوه و برای عضویت در هیئت مدیره‌ها بین سه تا پنج میلیارد تومان دریافت می‌کرده است.

یکی دیگر از تخلفات قاسم مکارم شیرازی تشکیل یک شبکه زمین خواری در شهر جدید پردیس بوده است.

به گزارش تین نیوز، جزئیات دستگیری قاسم مکارم در حالی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که روز چهارشنبه ۲ شهریور روزنامه مستقل در خبری کوتاه نوشت: چند روز پیش مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی، یعنی ‎محمد قاسم مکارم در وزارتخانه دستگیر می شود و شنیده‌ ها حکایت از عدم حضور وزیر بر سر کار، پس از این اتفاق  می‌ باشد! چنانکه شایع شده قاسم مکارم دست راست ‎رستم قاسمی است و این بازداشت منجر به افشای پرونده تخلفات دیگری در حوزه دولت خواهد شد.

پس از انتشار این خبر، شایعه استعفای رستم قاسمی و عدم حضور وی در وزارتخانه منتشر شد اما پس از مدتی با انتشار اطلاعیه ای منسوب به روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی، این خبر تکذیب شد با این وجود، برخی رسانه ها حتی با درج خبر مذاکره با علی نیکزاد برای سرپرستی وزارت راه و شهرسازی، بر ابهام افکار عمومی در این زمینه افزودند.

به طوری که انصاف نیوز نوشت: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر راه دولت احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی خواهد شد. تصمیم برای معرفی نیکزاد به این دلیل گرفته شده که مخالفان رستم قاسمی از جمله در دولت، معتقدند در مدت وزارت او طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت نداشته است، یکی دیگر از دلایل تغییر پیش رو در وزارت مسکن، به انتقادها از مسائل درون این وزارتخانه برمی‌گردد، بسیاری از معاونان قبلی هنوز تغییر نکرده‌ اند، وزارتخانه دچار آشفتگی و چند دستگی است و انتصابات جدید رضایت بخش نبوده است. بنا بر این گزارش، محمد مخبر، معاون اول دولت، از علی نیکزاد برای اداره‌ وزارت راه برنامه خواسته و نیکزاد برنامه‌ خود را ارائه کرده است.

به گزارش تین نیوز، کمی پس از انتشار این خبر، «هادی یوسف پورآذری» مشاور و رئیس دفتر ویژه وزیر راه در توییتر نوشت: لحظاتی پیش جناب آقای دکتر نیکزاد به منزل مهندس رستم قاسمی که مهره های ستون فقراتشان به خاطر حادثه ای آسیب دیده بود، تشریف آورند و شایعات مذاکره با ایشان برای وزارت را به کلی تکذیب نمودند. به زودی آنانی که با هزینه مالی بسیار، قصد تضعیف دولت انقلابی را دارند، افشا خواهند شد.

تنها چند روز پس از این خبر، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی به خاطر مشکل جسمی و عمل پزشکی سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که ایسنا خبر داد، سیدمحمد حسینی که به مناسبت هفته دولت در خبرگزاری دانشجویان ایران حاضر شده بود، درباره احتمال تغییر در کابینه و احتمال برکناری یا استعفای رستم قاسمی، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل دولت عده ای شروع کردند به گمانه زنی و هر از چندی برای خودشان لیست می دادند که این افراد می خواهند تغییر کنند، ولی دیدیم که در این یک سال این شایعات تحقق نیافت. حسینی درباره بازداشت اخیر یکی از مسئولان وزارت راه گفت: با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه و دستگاهی برخورد خواهد شد. افراد دیگری هم بوده اند که وقتی تخلف آنها برای دولت مشخص شده، برکنار شده اند و دستگیری این فرد ربطی به اینکه رستم قاسمی در محل کار حاضر نشده، ندارد و او همانطور که گفتم به علت مشکل جسمی به طور موقت در دفتر حاضر نشده، اگر چه در همین حال هم کارها را پیگیری کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت به برخورد با مدیران متخلف و برقراری گشت ارشاد برای مدیران، گفت: اولین بار است که رئیس جمهور فردی را در این زمینه انتخاب کرده که سال ها تجربه دارد. حجت الاسلام درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور هستند که پیش از این رئیس سازمان بازرسی در مشهد  و بعدا در کل کشور بودند و با دستگاه های نظارتی در ارتباط هستند. با هر کسی تخلف کند، بدون ملاحظه برخورد خواهد شد و مثل دوره های قبل نیست که دولت از افراد متخلف حمایت کند. در این زمینه هیچ خط قرمزی برای دولت سیزدهم وجود ندارد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*