احترام به حقوق شهروندي در ایام عزاداری

احترام به حقوق شهروندي در ایام عزاداری

زمان انتشار : 2019/09/05 - 00:54

يكي از بزرگترين درس هاي امام حسين (ع) به ما، رعايت حق ديگران است كه بايد در مراسم عزاداري اين امام همام نيز مورد توجه قرار گيرد

پایگاه خبری موج نو نیوز مردم ايران در ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان با مراسم خاص هر يك از استان ها در سوگ اين واقعه عظيم ،آيين عزاداري را به رسم و شيوه خاص خود به جاي مي آورند، آيين بزرگي كه شايسته است برگزاري آن با توجه به رعايت حقوق ديگران انجام شود.
ماه محرم علم خيمه هاي عزاداري برپا و زن و مرد، پير و جوان هر يك تلاش مي كنند در عزاي شهادت امام حسين (ع) سهمي داشته باشند در این ایام باراه اندازي دسته جات سينه زني و زنجيرزني در معابر عمومي تعدای جوان با خلوص نيت در اين گروهها حاضر شده و مردم را نيز با خود همراه مي كنند.
اما يكي از بزرگترين درس هاي امام حسين (ع) به ما، رعايت حق ديگران است كه بايد در مراسم عزاداري اين امام همام نيز مورد توجه قرار گيرد می بايست علاوه بر اينكه خودمان رعايت حال ديگران را مدنظر قرار دهیم ، با مشاهده نقض حقوق شهروندي توسط ديگران تذكر دهيم و فرهنگ درستي از اين امر نهادينه كنيم.
متاسفانه هر شب بعد از اتمام عزاداري ها، ليوان هاي يك بار مصرف در نزديكي خيمه هاي عزاداري و معابر عبور هيات ها انباشته مشاهده می شود كه کارکنان تلاشگر شهرداری( پاکبان ها) بايد جور اين بي توجهي برخي از مردم را بكشند و زحمت آنان نسبت به ايام عادي چند برابر شده با کمال تاسف ظروفي كه براي غذاهاي نذري مورد استفاده قرار گرفته است بدون توجه به رعايت حقوق شهروندي و فرهنگ شهرنشيني در خيابان رها مي شود كه چهره زشتي به شهر مي دهد.
موارد دیگر بی توجهی به ساعات آغاز وپایان عزاداری، عدم رعایت حال بیماران استفاده از بلند گوها و…..
برای اینکه نام وارزش قیام امام همام را زنده نگه داریم درس هاي عيني دين اسلام از جمله رعايت حقوق ديگران را در زندگي خود جاري کنیم
علی محمدی ـ مدیر مسول

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*