نامه سید حسین موسوی مسول موزه یکتا به ضرغای

نامه سید حسین موسوی مسول موزه یکتا به ضرغای

زمان انتشار : 2024/04/19 - 09:05

موزه  تمبر البرز از سال ۱۳۹۵ با هدف معرفی اوراق بهادار، تمبر و سکه کشورهای مختلف جهان و ایران در منطقه رجایی شهر کرج راه اندازی شد و انتظار می رفت با حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه های اجرایی استان البرز به مکانی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
این مجموعه در سال ۱۳۹۶ به عنوان موزه برتر ایران شناخته شد چرا که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در زمینه تمبر، سکه و اوراق بهادار ایران و جهان در آن نگهداری می شود.
موسوی که خود را از جانبازان ۶۵ درصد دفاع مقدس می باشد در خصوص موزه تخصصی اوراق بهادار و تمبر ایران اظهار داشت: اکنون این مجموعه  که دارای کلکسیون بینظیری از آثار تاریخی است در سایه کم‌مهری و کم توجهی مسئولان ناشناخته مانده و درآستانه تعطیلی است.

متن نامه موسوی مسول موزه خصوصی تمبر یکتا به ضرغامی

جناب دکتر ضرغامی
وزیر محترم میراث فرهنگی کشور

با سلام و تحیات

احتراما موزه خصوصی تمبر یکتای البرز گوهردشت کرج
(با مسئولیت اینجانب سیدحسین موسوی یکتا) ثبت شده و در وزارت میراث به عنوان غنی‌ترین مجموعه‌داربخش خصوصی با دومیلیون پانصدهزار قطعه اوراق بهادار و در فضا به مساحت ۹۹ مترمربع(کوچکترین خانه شخصی حاج آقا سیدخندان)مکان موزه تمبر کشور(و شاید جهان) در نظر دارد برای اولین بار در دنیا در‌ فضا و مکان متاورس زمین خریداری و مجموعه موزه تمبر یکتا را در فضای دیجیتالی بسازد.
در این طرح برآنیم که بیش از دو میلیون و پانصد قطعه اوراق بهادار تمبرهای نفیس و فاخر خود را با NFT کردن در فضای متاورس معرفی نماییم.
این اقدام پیشران کاملا وفق بر شعار اعلامی سال از طرف مقام معظم رهبری(جهش تولید با مشارکت مردم) بوده و علاوه بر بازاریابی و بازارسازی و بازدید مجازی گردشگران خارجی می‌تواند در حفظ میراث فرهنگی و بازنشر تمدن غنی ایران اسلامی موثر افتد.

این کار گروهی با همیاری و همکاری سه تن ازدکترها ، اساتید دانشگاه‌های آزاد و تربیت معلم ودانشگاه کشاورزی و مشارکت دانشجویان و بخش خصوصی در حال انجام بوده و می‌باشد بدیهی است که دیجیتالی کردن موزه در متاورس معطوف به….‌
پژوهش،
خلاقیت،نوآوری
و تلاش برای بقا
و توسعه مدیریت
این موزه فاخر می‌باشد.

از وزیر محترم میراث فرهنگی خواهشمندیم ضمن دستور تسریع در صدور مجوزهای قانونی این طرح نو،حمایت‌های مادی و معنوی خود را مضاعف نموده و در احیای دیجیتالی موزه و ارائه کاری نوین کمک‌کار ما باشد.

کلیات طرح(پیوست فرهنگی،پروپوزال و…) بصورت مکتوب تقدیم شده است که بیش از یکسال است منتظر جواب از شما عزیزان هستیم …‌
خواهشمندیم هرچه زودتر اقدام نمایید. …

پیشاپیش مراتب سپاسگزاری خود را از مساعدت‌های استانی و ملی وزارت فخیمه میراث فرهنگی از موزه تمبر خصوصی یکتا البرز (گوهردشت کرج) اعلام می‌نمایم.

با سپاس:
سید حسین موسوی
مسئول موزه تمبر یکتا

رو نوشت ..

کمیته فناوری ایکوم .‌.‌.‌‌

میراث فرهنگی البرز …..

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*