همزیستی مسالمت‌آمیز مد با طبیعت در سده بیست و یکم

همزیستی مسالمت‌آمیز مد با طبیعت در سده بیست و یکم

زمان انتشار : 2022/06/20 - 07:12

امروز دوست‌داران حفاظت از محیط‌ زیست یکی از نحله‌های فکری اثرگذار در حوزه مد و لباس به شمار می‌روند و در فضای مشارکت دموکراتیک در عرصه تجارت مد به لطف اینترنت، در این زمینه کامروا هم بوده‌اند.

جریانی است بالنده و درعین‌حال شمشیری دو لبه که چه خوب یا بد می‌تواند آیینه تمام نمای ملت‌ها بوده و درعین‌حال جزء جدایی‌ناپذیر ایجاد و انتقال هویت اجتماعی هر فرد به شمار می‌رود. امروزه به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و به‌تبع آن شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از فعالان این هنر صنعت توانسته‌اند با صرف کمترین وقت و هزینه به بازار بین‌الملل دست‌ یابند.

حال‌آنکه مد، نظامی پیچیده و هدفمند است و افراد یا تشکل‌هایی که راه ورود به آینده تضمین‌شده فعالیت در این عرصه را یافته‌اند، به‌خوبی می‌دانند که مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر تمامی ابعاد تولید و مصرف مد در میان اقشار جامعه اثرگذار است و از سوی دیگر مد نیز می‌تواند بر روند حرکتی این موضوعات مهم اجتماعی تأثیرگذار باشد.

به‌هرتقدیر فارغ از توجه به لباس‌های سنتی و ملی و لزوم عنایت به حفظ و پاسداشت این مظاهر فرهنگی، مد به‌واسطه تغییر و تحول بی‌وقفه و همیشگی‌اش مشخص و متمایز می‌شود، روبه‌جلو حرکت می‌کند و طراحان و صاحبان برند در این حوزه باید بدانند که توقف در واکاوی جهان پیشرو و اثرگذار مد می‌تواند یکی از سدهای جدی برابر پیشرفت در سده بیست و یکم به شمار رود.

بر همین اساس است که با فروکش کردن تب کرونا در جهان و به‌واسطه تبلیغات رسانه‌ای طراحان ترند های ۲۰۲۲ میلادی، فعالان عرصه مد برای متعادل کردن جو حاکم، به سمت استفاده از پارچه‌های لوکس، فاخر و مجلل و البته نوستالژیک رفته‌اند؛ استفاده از تزئینات دست‌ساز و صنایع‌دستی روی پوشاک بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفته و از همه مهم‌تر دوست‌ داران حفاظت از محیط‌زیست فعالیت‌های بسیاری برای ترویج ارزش‌های پایداری، مصرف کمتر و بازیافت انجام داده‌اند و نتایج این فعالیت‌ها را امروزه در تغییر سبک زندگی و انتخاب‌های شهروندان آگاه می‌بینیم.

امروزه، فعالان محیط زیست به عنوان یکی از نحله‌های فکری اثرگذار در حوزه مد و لباس به شمار می‌روند و در فضای مشارکت دموکراتیک در عرصه تجارت مد به لطف اینترنت، توفیقاتی در این زمینه به دست آورده‌اند.

و نکته پایانی اینکه عرصه مد و لباس به همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت روی آورده و نه‌فقط منابع الهام که متریال طبیعی مورداستفاده فعالان این هنر صنعت را فراهم آورده است. منبع : هنر آنلاین

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*