بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر

بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر

زمان انتشار : 2024/04/09 - 08:30

رئیس سازمان داوطلبان از بهره‌مندی یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر از خدمات و برنامه‌های این سازمان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

موج نو نیوز به نقل از ایرنا :از جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی‌ گفت: سازمان داوطلبان با ۷ عنوان برنامه، طرح و پویش شامل مروجین سلامت، هلال رحمت و سفره‌های مهربانی، نیابت، پایش سلامت، داوطلب یار امداد و نجات، بشردوستی و مرهم برای زائر، نقش خود را در طرح خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ به خوبی ایفا کرد.

وی افزود: در قالب پویش نوروزی و رمضانی”هلال رحمت”، ۱۲۸ هزار بسته معیشتی با هدف تأمین بخشی از اقلام و مواد غذایی مورد نیاز خانوارهای کم برخوردار، با مشارکت مردم،خیرین، داوطلبان و حامیان جمعیت هلال احمر تهیه و در میان جامعه هدف از پیش شناسایی شده توزیع گردید.

وی از برپایی ۵ هزار و ۱۷۲ سفره افطاری در مناطق و محلات کمتر برخوردار شهری و روستایی و طبخ و توزیع غذای گرم بین روزه داران در قالب طرح سفره‌های مهربانی خبر داد و گفت: ۴۶۳هزار نفر از طرح سفره‌های مهربانی بهره مند و در مجموع تعداد ۶۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر در آمار خدمت گیرندگان پویش ملی هلال رحمت سال جدید ثبت شدند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اجرای طرح نیابت به عنوان یکی از طرح های ثابت و اثرگذار این سازمان در تمام طول سال به ویژه در مناسبت های نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در قالب این طرح داوطلبان علاقمند با مراجعه به سرای سالمندان یا منازل افراد، به سالمندان نیازمند و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و یا خانواده‌های معظم شهدا به نیابت از فرزند نداشته شان خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی ارائه می کنند. در همین راستا، ۱۸ هزار و ۵۵۱ سالمند در سراسر کشور مشمول خدمات طرح نیابت سازمان داوطلبان در نوروز ۱۴۰۳ شدند.

سلیمی در ادامه به طرح مروجین سلامت پرداخت که همزمان با چهارشنبه آخر سال و با هدف کاهش مخاطرات و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از بازی با مواد محترقه اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال در طرح مروجین سلامت ۴۷ هزار و ۳۰۳ بسته فرهنگی و ۱۰۹ هزار و ۲۷۰ بروشور آموزشی بین جامعه هدف توزیع شد.

بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر


۲۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر از خدمات رایگان طرح سلامت محور استفاده کردند

وی برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت و ارائه خدمات غربالگری عمومی‌ به مراجعین و مسافرین را از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ معرفی کرد و افزود: ۲۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر از خدمات رایگان این طرح سلامت محور مانند تست قند خون و فشار خون و نوار قلب پرتابل استفاده کردند.

رئیس سازمان داوطلبان مشارکت حضوری و آنکال پزشکان در طرح داوطلب یار امداد و نجات را از دیگر خدمات سلامت محور این سازمان در طرح نوروزی امسال دانست و یادآور شد: در طول نوروز، ۲ هزار و ۵۱۹ پزشک داوطلب پاسخگوی سوالات و یا درخواست های مشاوره پزشکی ۹ هزار و ۵۸۴ نفر تماس گیرنده و یا مراجعین حضوری بودند.

سلیمی ادامه داد: پویش “مرهم برای زائر” با هدف جمع‌آوری داروهای اهدایی شرکت ها و یا داروهای مازاد خانگی برای استفاده در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و دیگر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سال جدید، پویش “بشردوستی” با هدف کمک به مردم مظلوم غزه و پویش “همدلی و مهربانی” با هدف کمک به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، عناوین پویش ها و فراخوان‌های سازمان داوطلبان در نوروز ۱۴۰۳ بود.

وی ارزش کل اقلام دارویی جمع آوری شده در پویش مرهم برای زائر را ۱۱ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال، ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی داوطلبانه و مردمی در پویش بشردوستی را ۱۰۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال و وجوه نقدی این پویش را ۲۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان در پایان سخنان خود از مشارکت ۵۱ هزار و ۸۲۵ نفر داوطلب در برگزاری و اجرای مطلوب طرح ها، پویش ها و برنامه‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۳ قدردانی و تعداد کل بهره مندان از خدمات حوزه داوطلبان در طول طرح نوروزی جمعیت هلال احمر را یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.ایرنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*