شکایات مسافران نوروزی تا پایان فروردین رسیدگی می‌شود/برپایی ٩ هزار غرفه صنایع‌دستی

شکایات مسافران نوروزی تا پایان فروردین رسیدگی می‌شود/برپایی ٩ هزار غرفه صنایع‌دستی

زمان انتشار : 2024/03/19 - 07:54

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه از ظرفیت نظارتی همه دستگاه‌های عضو به‌ منظور تحقق سفری ایمن و رضایتمند برای مردم استفاده خواهیم کرد و به شکایات مسافران رسیدگی خواهد شد، گفت: نرخ‌های مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سامانه «جانا» برای همه مردم قابل مشاهده است.

علی اصغر شالبافیان در شصت و یکمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز دوشنبه -۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ – با حضور مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان ۲۷ دستگاه اجرایی و روسای استانی ستاد استانداران همچنین ائمه جمعه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: شکایت‌های مربوط به نوروز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ رسیدگی می‌شود، گشت‌های نامحسوس نیز به‌ منظور نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری برقرار است.

وی نظارت بر قیمت ‌ها را از دیگر دغدغه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: افزایش نرخ سالانه مراکز اقامتی را منوط به اعلام بهره‌بردار در سامانه جانا کرده‌ایم. قیمت مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سامانه برای مردم قابل مشاهده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه اکثر تخلفات از سامانه‌های رزرواسیون انجام می‌شود، ادامه داد: به سامانه‌ های رزرواسیون اعلام کرده‌ایم که مبنای رسیدگی به پرونده‌های شکایت،‌ قیمت‌های اعلام شده در سامانه جانا است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: از ظرفیت همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر به‌منظور تحقق سفری ایمن و رضایتمند برای مردم استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به همکاری با وزارت نفت به‌منظور رفع مشکلات مربوط به سوخت در استان‌های جنوبی، اظهار داشت: در چند سال اخیر چهار استان جنوبی درگیر مسائل مربوط به سوخت بودند که امسال با همکاری وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تا حد زیادی این مشکلات برطرف شده است.

برپایی ٩ هزار غرفه صنایع دستی در نوروز

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث هم هم در این جلسه گفت: ۹ هزار غرفه صنایع دستی به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ در مناطق مختلف کشور و در مبادی ورودی شهرها به‌منظور عرضه مستقیم صنایع‌دستی برپا شده است.

مریم جلالی دهکردی اضافه کرد: البته غرفه‌های صنایع‌دستی در تمامی کمپین‌ها حضور دارند و برپایی این غرفه‌ها می‌تواند خاطره سفر را برای مسافران شیرین‌تر کند.

وی با بیان اینکه در سامانه ستاد اجرایی سفر، شاخص‌های مرتبط با صنایع‌دستی را اعلام کردیم که نظارت بر کیفیت، میزان فروش و… در این سامانه مدنظر قرار گرفته است، افزود: با صحبت‌هایی که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم، تسهیلات مورد نیاز برای خریداران در ۱۷ استان فراهم شده است.

جلالی بیان کرد: با همکاری اوقاف در بقاع متبرکه نیز صنایع‌دستی کشور عرضه می‌شود که در این‌باره در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان، غرفه‌های عرضه مستقیم صنایع‌دستی در نوروز برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: صنایع دستی توسط بانوان که بیشتر سرپرست خانوار هستند، تولید می‌شود. عرضه مستقیم صنایع‌دستی علاوه بر ترویج مصرف کالای فرهنگی و ایرانی، می‌تواند به تقویت اقتصاد خانواده‌ها کمک کند. منبع ایرنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*