آیین قرعه‌کشی برنامه نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره فجر ۴۲ برگزار شد

آیین قرعه‌کشی برنامه نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره فجر ۴۲ برگزار شد

زمان انتشار : 2024/01/27 - 20:25

آیین قرعه کشی برنامه نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

موج نو نیوز به نقل از روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، آیین قرعه‌کشی برنامه نمایش فیلم‌ها در خانه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امروز ۶ بهمن ماه با حضور پیشکسوتان صنوف سینمایی و نمایندگان فیلم‌های حاضر در جشنواره در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

ابتدا سرود جمهوری اسلامی ایران پخش و سپس آیاتی از قرآن‌کریم قرائت شد.

محمود گبرلو که اجرای این مراسم را به عهده داشت، ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: جشنواره فیلم فجر همچین خورشید تابانی‌ست که نور و گرمای آن را در سینمای ایران شاهد هستیم تا از این گرما آثار درخشانی را برای مردم ایران خلق کنند. جشنواره فیلم فجر برای اهالی سینمای ایران است و همه اهالی ایران می‌آیند تا فیلم‌های خود را نمایش دهند.

مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر در آیین قرعه کشی برنامه نمایش فیلم‌ها در این دوره از جشنواره بیان کرد: چشم به هم زدیم و یک سال دیگر گذشت و جشنواره فجر به دور چهل و دوم رسید. خدا را شکر که خانواده سینما در بستر آرام گرد هم می‌آیند و سال جدید سینمای ایران را جشن می‌گیرند و وارد فصل جدید تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال جشنواره پُرشور و پُررونقی را خواهیم داشت و شاهد آثار ویژه‌ای با مضمون‌های جذاب و دیدنی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: پیشاپیش بابت هر کم و کاستی که در چهل و دومین جشنواره فجر هست، حلالیت می‌طلبیم. جشنواره کار گروهی است و همه در آن زحمت می‌کشند و مالک این جشنواره همه اهالی سینما است. این رویداد مانند ارثی است که باید آن را به آیندگان بسپاریم و به نوعی آبرو و اقتدار کشورمان محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در این دوره از جشنواره میزبان دوستانی از ۷۵ کشور در بخش بین‌الملل هستیم.

همچنین در فاصله چند روز مانده به آغاز چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پوستر این دوره از جشنواره با طرحی از حمیدرضا بیدقی، توسط مجتبی امینی دبیر جشنواره رونمایی شد.

حمیدرضا بیدقی پیش از این طراحی پوسترهای سی و ششمین و سی هفتمین و سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و… را برعهده داشته است.

حمیدرضا بیدقی، طراح پوستر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره المان‌های به کار رفته در این پوستر اظهار کرد: فرمی که شاهد آن هستید یک سرو است که با ۴۲ سیمرغ طراحی شده است. سرو از قدیم قدمتی به طول تاریخ سرزمین ما دارد و نماد مقاومت و ایستایی است. در طی ۴۲ دوره از برگزاری جشنواره اتفاقات بسیاری افتاده و بارها در مرز کمتررنگ شدن پیش رفته اما برگزار شده است. این سیمرغ ها دور هم جمع شدند و یک سرو را تشکیل دادند و نشان می‌دهد چراغ حشنواره همیشه روشن خواهد بود و از ناملایمات دور خواهد ماند.

در ادامه مراسم کلیپی از فیلم‌های حاضر در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پخش شد.

سپس گبرلو درباره ابتکار جدید قرعه کشی نمایش فیلم‌ها در دوره ۴۲ گفت: قرعه کشی امسال توسط پیشکسوتان سینمای ایران انجام خواهد شد و امیدوارم این پشکسوتان همیشه سلامت باشند.

علی مزینانی پیشکسوت سینما روی صحنه آمد و فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری را در قرعه کشی بیرون کشید که روز جمعه ۲۰ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

مزینانی بیان کرد: ۱۶ سال است که وارد سینما شدم و ۶۲ سال از عمر سینمایی من می‌گذرد و ۷۶ سال دارم. انشاالله همه دست اندرکاران وقتی به سن ما می‌رسند، قدر همدیگر را بدانند.

در ادامه بهرام عظیمی پیشکسوت حوزه انیمیشن روی سن آمد و فیلم “بی‌بدن” به کارگردانی مرتضی حسینعلی زاده و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری را بیرون کشید که سانس سوم جمعه ۱۳ بهمن ماه نمایش داده می‌شود.

بهرام عظیمی سپس گفت: ریش من سفید است اما پیشکسوت نیستم. پیشکسوتان دیگری در حوزه انیمیشن داریم؛ امیدوارم جشنواره امسال هم مثل دوره‌های گدشته که ۸ فیلم شاهکار داشته است، ۱۲ فیلم شاهکار داشته باشد.

گیسو احمدی مجری شبکه آی فیلم به عنوان نفر بعدی در قرعه کشی شرکت کرد و فیلم «رویاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس چهارم به نمایش درمی‌آید.

در ادامه جمشید مجدوفایی به عنوان پیشکسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و به قید قرعه فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید پروینی را انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

سپس علی علائی به عنوان پیشکسوت در حوزه نقد سینما روی صحنه آمد و فیلم «آبی روشن » به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدحسین میری و سازمان اوج را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

بابک خواجه پاشا بعد از قرعه‌کشی اظهار کرد: امیدوارم فیلمی که ساخته‌ایم در خور ملت شریف مردم کشورمان باشد.

در ادامه مراسم، اصغر شاهوردی پیشکسوت حوزه صدا فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

علی سرتیپی طی سخنان کوتاهی اعلام کرد: امسال به جهت فروش فیلم جهش خوبی داشتیم و امیدوارم سال آینده هم بهتر باشد. همچنین امیدوارم جشنواره امسال نماد خوبی از اکران سال آینده به ما بدهد.

یونس صباحی به عنوان پیشکسوت در حوزه تولید سینما، انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

مهین نویدی پیشکسوت حوزه گریم در سینما روی صحنه آمد و فیلم «ملکه آلیشون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم نوآورمحمد را به قید قرعه انتخاب کرد که چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

وی طی سخنان کوتاهی گفت: به افرادی که در آینده برای بهترین اثر سیمرغ بلورین می‌گیرند، تبریک می‌گویم.

اسحاق خانزادی پیشکسوت صدا در سینمای ایران فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

سعید خانی فعال در حوزه پخش سینما در روی صحنه رفت و فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور و تهیه‌کنندگی مصطفی سلطانی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۲۰ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

در ادامه، نصرت کریمی پیشکسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و فیلم «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید الهی را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

کریمی بعد از انتخاب فیلم تصریح کرد: آرزو می‌کنم در جشنواره فیلم خوب ببینم. همه ما عاشق فیلم هستیم و دوست داریم فیلم خوب ببینیم.

فریده ذاکری به عنوان نویسنده پیشکسوت در حوزه سینما روی صحنه آمد و فیلم «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک و تهیه‌کنندگی محمدنهدی نخعی زاده را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

محسن روزبهانی به عنوان پیشکسوت حوزه جلوه‌های ویژه روی صحنه رفت و فیلم «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش‌زمزم را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

عزت الله علیزاده به عنوان پیشکسوت جشنواره‌های فیلم فجر روی صحنه رفت و فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب‌‌اله والی‌نژاد را به قید قرعه  انتخاب کرد که ۱۲ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

علیزاده طی سخنان کوتاهی گفت: روزهای آخر مراحل فنی فیلم‌هاست و همه در حال تلاش شبانه‌روزی هستند که ان شاالله بتوانیم امسال به حرمت مخاطبان جشنواره نمایش تمام فیلم‌ها را به صورت منظم داشته باشیم.

سپس کاوه ایمانی تدوین‌گر سینما، روی صحنه آمد و فیلم «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شیرازی را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

محمد محمدی که در حوزه روابط عمومی فیلم‌ها فعالیت می‌کند، نفر بعدی بود که روی صحنه آمد و فیلم «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

عزت‌الله رمضانی‌فر به عنوان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران روی صحنه آمد و گفت: من به اوضاع و احوال بازیگران قدیمی اشراف دارم و درخواست می‌کنم تهیه‌کنندگان و کارگردانان به آنان کار دهند، آنان صدقه نمی‌خواهند چراکه بازیگران ما با شرف هستند.

او سپس فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۱۳ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

محمدرضا فرجی پیشکسوت سینما به عنوان انتخاب کننده دیگر روی صحنه آمد و فیلم «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی سیدسعید سیدزاده را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

وحید رونقی دوبلور شناخته شده، انتخاب کننده بعدی بود که فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان و تهیه‌کنندگی سیاوش امین‌پور را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

علی الهیاری به عنوان فیلمبردار پیشکسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و با بیان اینکه از سال ۴۶ تاکنون ۶۰ فیلم را فیلمبرداری کرده است، برای سینما ایران آرزوی موفقیت و فیلم «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

مهتا ملک‌زاده از مدیران حوزه سینما نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و با بیان جملاتی گفت: معمولا عواملی که پشت دوربین در سینما کار می‌کنند، کمتر دیده شدند و از همین جا از همه آنان قدردانی می‌کنم. امیدوارم جشنواره خوبی در پیش داشته و کمک کنیم بهار بهتری در سینما داشته باشیم.

او سپس فیلم «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

سپس سیمون سیمونیان پیشکسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و با بیان اینکه امیدوارم جشنواره پرشوری داشته باشیم، فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی و تهیه‌‌کنندگی حسین نمازی را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

علیرضا احمدی‌کیا پیشکسوت سینما نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی را به قید قرعه انتخاب کرد که چهارشنبه ۱۸ بهمن سانس سوم نمایش داده می‌شود.

بهروز صادقی به عنوان عکاس پیشکسوت در حوزه سینما روی صحنه آمد و فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کار‌گردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

سپس سجاد رضایی خبرنگار حوزه سینما، روی صحنه رفت و فیلم «پرواز ۱۷۵» به کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه کنندگی سعید شرفی‌کیا را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۱۳ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

روح‌انگیز شمس از منشیان صحنه پیشکسوت نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۲۰ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

مرتضی یراق‌بافان از قاریان مطرح قرآن، نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

رائد فریدزاده مسئول بخش بین الملل جشنواره فجر، فیلم «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

وی درباره فیلم‌های بخش بین‌الملل گفت: بخش بین‌الملل از ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و امسال فیلم‌های خوب زیاد داریم.

علی رستگار خبرنگار حوزه سینما نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و تهیه‌کنندگی علی اوجی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۱۳ بهمن سانس دوم نمایش داده می‌شود.

محمدحسن اصلانی عکاس، به عنوان نفر بعدی روی صحنه رفت و فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

در ادامه، علیرضا رحیم بصیری خبرنگار سینما فیلم «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

همچنین علی بختیان برنامه‌ساز نیز فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد را به قید قرعه انتخاب کرد که چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

در پایان بابک بیات یکی از مدیران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز «بهشت تبهکاران» را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

پس از این مراسم قرعه کشی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*