توقیف ۱۸ هزار خودرو در ایام نوروز

توقیف ۱۸ هزار خودرو در ایام نوروز

زمان انتشار : 2022/03/30 - 09:12

رییس پلیس راهور ناجا گفت: قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیرمجاز، برخورد می‌شود بخصوص کسانی که دارای نمره منفی هستند و سابقه تخلفات حادثه‌ساز دارند.

پایگاه خبری موج نو نیوز : سردار هادیانفر در مورد افزایش تردد در جاده‌های کشور گفت: در روز‌های گذشته نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش تردد ثبت شده است، همچنین بیشترین تردد در ایام نوروز مربوط به دو روز گذشته است که به طور متوسط بیش از دو و نیم میلیون تردد در جاده‌های کشور را ثبت کرده ایم.

وی ادامه داد: آنچه که خیلی نگران کننده است میزان تصادفات است که متاسفانه ما در استان‌های جنوبی به دلیل طولانی بودن مسیر شاهد تصادفات بیشتری هستیم.
وی با اشاره به اینکه سومین عامل تصادفات ما عدم توانایی  راننده در کنترل وسیله نقلیه است گفت: یکی از علل تصادفات این است که رانندگان بیشتر در شب رانندگی می‌کند و در جاده‌ها دچار مشکل شده و تصادف می‌کنند.
سردار هادیانفر گفت:۳۰ درصد تصادفات ما مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است که بسیار نگران‌کننده است، خواهش ما  از رانندگان محترم این است که حتماً خواب کافی داشته باشند و از کمربند ایمنی و خودروی ایمن استفاده کنند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از توصیه‌های همیشگی ما به رانندگان این است که هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کند، ۶۰ درصد تصادفات ما در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز تعطیلات نوروز تا به امروز  ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند گفت: علاوه بر این آمار بالا بیش از ۸ هزار نفر هم مجروح و مصدوم شدند. سردار هادیانفر گفت: نکته حائز اهمیت بحث شهر‌های مهمانپذیر کشور شامل اصفهان، شیراز، تبریز و شهر‌هایی که مردم بیشتر به آن مسافرت می‌کنند موضوع  تصادفات عابرین پیاده  است که جزو مشکلات جدی محسوب می‌شود چرا که  ۱۶ درصد تصادفات با عابرین پیاده است، خواهش ما از رانندگان این است که مواظب کودکان و افراد مسن باشند تا شاهد تصادفات در شهر‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: تا کنون ۱۸ هزار خودرو به علت تخلف به صورت ساعتی توقیف شده‌اند، آنچه که ما به همکاران از ابتدای طرح  ابلاغ کرده‌ایم این است که قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیرمجاز، برخورد شود بخصوص کسانی که دارای نمره منفی هستند و سابقه تخلفات حادثه‌ساز دارند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*