این دست ها ، دست های پروردگار است

این دست ها ، دست های پروردگار است

زمان انتشار : 2021/11/17 - 18:23

دکتر صلاح الدین دلشاد مدیرعامل و رییس هیات مدیره محکم در همایش سالیانه موسسه:

به گزارش خبرنگار موج نو ، ناهید ختایی : دکتر صلاح الدین دلشاد مدیرعامل ورییس هیات مدیره محکم در همایش سالیانه موسسه محکم (خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی) که در اردوگاه باهنر برگزار شد در سخنرانی خود، ضمن خوش امدگویی به میهمانان از سراسر کشور، گفت:
تلاش برای کاهش درد و رنج انسان ها یک اخلاق پسندیده و خداگونه است همانطور که بی تفاوتی نسبت به آلام و محنت دیگران یکی از صفات پسندیده است.


وی هم چنین افزود: خداوند متعال در حدیث قدسی “الخلق عیالی و احب الناس الی انفهم الی عیان” به معنی: خلق مردم خانواده من هستند و محبوب ترین انسان ها به من کسانی هستند که به خانواده من مفید و نافع تر باشند.
دکتر دلشاد با اشاره به بیمارانی که صدای آه و ناله آن ها کمتر به گوش کسی می رسد، اظهار داشت: نوزادان و کودکان دچار نقص خلقتی ( ناهنجاری های مادرزادی) مظلوم ترین گروه در حوزه بیماری های کودکان هستند. این ناهنجاری های جسمی در دستگاه های مختلف بدن از جمله گوارش، کلیه و مجاری اداری، مغز و اعصاب، قلب و عروق، اندام ها وستون فقرات، ریه و دیافراگم، غدد درون ریز، چشم، گوش و حلق و بینی رخ می دهد. بسیار اتفاق می افتد که در یک نوزاد چندین ناهنجاری به صورت همزمان دیده می شود.


مدیر عامل موسسه محکم با اشاره به اهمیت اقشار ضعیف و محروم، اظهار داشت: بسیاری از خانواده و به خصوص اقشار کم درآمد برای درمان فرزندان دلبند خود با مشکلات غیر قابل وصف روبرو می شونو، و گاه برای تامین سلامت جگر گوشه های خود، همه دارایی های خود را هزینه می کنند. اینجاست که قلب تعدادی از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی در تهران و اصفهان به درد آمد و به فکر چاره اندیشی شتافتند. این یک بال پرواز بود و نیاز به بال دوم داشت که همانا خیرین پاک سرشت بودند.


دکتر دلشاد در مورد تاریخچه تاسیس موسیه، گفت: در آذر ماه سال ۱۳۸۴ هنگامی که به اتفاق یکی از دوستان به دیدار مرحوم حاج سید عبدالمهدی موسوی آل طعمه بزرگ مرد صحنه نیکوکاری در عرصه سلامت رفتیم موضوع را مطرح کردیم. همین یک نشست پیش درآمد نشست مشترک بزرگ بعدی اساتید رشته های اطفال و خیرین عالیقدر که به تاسیس موسسه محکم در همان هفته گردید.


رییس هیات مدیره محکم در ادامه افزود: راه اندازی موسسه خیریه حمایت از کودکان ناهنجاری های مادرزادی محکم سرآغاز یک حرکت نوین در کشور عزیزمان ایران شد. حرکتی بی نظیر در جهان یک موسسه خیریه که همزمان ۳۷ نوع ناهنجاری مادرزادی (نقص خلقتی بدو تولد) را تحت پوشش قرار دارد. این موسسه توانسته ضمن تحت پوشش قرار دادن بیش از ۷ هزار نوزاد و کودک معصوم در ناهنجاری های گوناگون و تامین درمان آنان ۳۵ شعبه در سراسر کشور و سه بخش جراحی اطفال را در شهرهای کم برخوردار با اعزام جراحان اطفال از مراکز راه اندازی نماید. دکتر دلشاد در پایان سخنرانی خود با تشکر از پزشکان و خیرین، گفت: حرکت بی نظیر پزشکان حاذق و دلسوز در کنار خیرین خدایی صفت، به تعبیری دستان نیکوکاران دلسوز، در کنار دستان پزشکان جهادگر، معجزه افرید.آری دست های پرمهر و محبت، در کنار هم قرار گرفت تا بتواند خوشبختی را به خانه های خانواده ها دارای فرزندان با نفص خلقتی بدو تولد که جز خدا کسی را نداشتند به ارمغان آورد. این دست ها، دست های پروردگار شدند.


موسسه خیریه محکم برای ادامه و گسترش فعالیت خود کماکان نیازمند دست های پر مهر و محبت شما نیکوکاران می باشد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*