مسئولان آدرس های غلط و انحرافی ندهند

مسئولان آدرس های غلط و انحرافی ندهند

زمان انتشار : 2019/09/25 - 08:02

پرسش صدای معلم از مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد : در سیستمی که نطق های کوتاه نمایندگان مجلس دانش آموزی باید توسط عده ای تایید شوند ؛ مخاطب این سخنان شما کیست ؟!

عباسعلی دانافر”  مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در آستانه سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران برگزیده خبرگزاری پانای استان یزد مطالبی را بیان کرده است .

مدتی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش سخن از تدوین ” قانون خاص ” برای آموزش و پرورش و معلمان می کنند .

دانافر می گوید : “شورای آموزش و پرورش عالی ترین شورای مشورتی و برنامه ریزی در آموزش و پرورش است که با تعامل با سایر مسئولان استانی و شهرستانی ، حرکت آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت را سرعت می بخشد . “

« صدای معلم » برای نخستین بار ضمن شعاری و غیرواقعی خواندن این گونه سخنان به جد از مسئولان خواست تا گزارشی جامع از وضعیت شوراهای آموزش و پرورش و ظرفیت های اجرا نشده این قانون پس از گذشت حداقل 25 سال از ابلاغ آن ارائه کنند .

آن گونه که مدیر کل آموزش و پرورش یزد می گوید هنوز کارگروه های قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش تشکیل نشده است .

مدیر کل آموزش وپرورش با یادآوری نقش خبرگزاری دانش آموزی پانا در تربیت اجتماعی دانش آموزن گفته است : عضویت و آموزش مهارت خبرنگاری نمودی از تحقق سند تحول بنیادین است.

دانافر بهره برداری حداکثری از این همه پتانسیل و انرژی برای اطلاع رسانی در آموزش و پرورش را یک فرصت خوانده و برزمینه سازی تحقق شعار هر مدرسه یک خبرنگار تاکید می کند .

وی از روسا خواسته است با مطالبه گری از خبرنگاران پانا بستر حضور آنان را در تمامی برنامه های آموزش و پرورش فراهم کنند و هیچ مراسم و برنامه ای بدون حضور خبرنگاران پانا نباشد.

پیش تر ، صدای معلم گزارشی در مورد دومین نشست در نهمین دوره مجلس دانش آموزی با عنوان  : ” نطق های نمایندگان مجلس دانش آموزی قبل از ایراد شدن باید تایید شود !
نماینده مجلس دانش آموزی استان هرمزگان : حق مان این نبود ! ” منتشر کرد . ( این جا )

هنوز هیچ مسئول و مرجعی به این گزارش پاسخ نداده است .

در سیستمی که نمایندگان مجلس دانش آموزی که منتخب دانش آموزان کشور هستند برای 3 دقیقه صحبت پشت تربیون و بیان مطالبات دانش آموزی باید نطق های آنان توسط عده ای تایید شوند ؛

پرسش این است که آیا این سخنان واقعی و منطقی است و مخاطب شما  دقیقا چه کسانی هستند ؟

قانون شوراهای آموزش و پرورش و دانش آموزان خبرنگار

مدیرکل ، اعضای شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان یزد آخرین الزامات ، سیاست ها ، برنامه ها ، وضعیت فضاهای آموزشی و نیروی انسانی استان را بررسی کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی از تمامی اعضای ستاد پروژه مهر استان یزد، کارگروه های ستادی ، شهرستانی و دست اندرکاران مدارس برای فراهم آوردن زمینه بازگشایی هرچه باشکوه تر و پرنشاط مدارس قدردانی کرد.

“عباسعلی دانافر “ با یادآوری انتظارات ، برنامه ها و سیاست های آموزش وپرورش استان در سال تحصیلی پیش رو گفت : نماز ، قرآن و عترت از اولویت های است که در دستگاه تعلیم وتربیت غفلت از آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست و در این راستا بر تلاش همه عوامل تعلیم و تربیت برای برپایی نماز اول وقت ، فراهم نمودن زمینه انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم ، آشنا سازی آنان با اهل بیت و سنت و سیره معصومین ، توجه به نمازخانه ها و وضوخانه های مدارس تاکید می گردد.

“دانافر” توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایفای نقش معلمان به عنوان یک مربی برای تربیت دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی را از اهداف تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحرک بدنی دانش آموزان از الزاماتی است که همواره باید بر آن تاکید کرد افزود : با رونق فعالیت‌های ورزشی درمدارس همچون المپیادهای ورزشی ؛ ورزش صبحگاهی ، مدرسه پویا، مدرسه قهرمان و سایر طرح‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت، زمینه تحرک هرچه بیشتر دانش آموزان به ویژه دختران را فراهم آورید.

دانافر توجه ویژه به مدارس کمتر برخوردار، مدارس شبانه روزی، مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی را زمینه ساز تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود : مدرسه کانون تعلیم و تربیت و مهمترین رکن آموزش و پرورش است فلذا محوریت مدارس را همواره مد نظر داشته باشیم و برای تعالی و تحقق شعار مدرسه محوری از هیچ کوششی دریغ نورزیم .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای آموزش وپرورش گفت: این شورا عالی ترین شورای مشورتی و برنامه ریزی در آموزش وپرورش است که با تعامل با سایر مسئولان استانی و شهرستانی ، حرکت آموزش وپرورش درجهت تحقق اهداف تعلیم وتربیت را سرعت می بخشد .

“دانافر” از روسای آموزش و پرورش خواست با فعال کردن کارگروههای این شورا ، تدوین دستورات مهم و تاثیرگذار و تشکیل منظم جلسات زمینه بهرمندی از این فرصت والا را فراهم آورند.

این مسئول بهره برداری از ظرفیت های درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش را یک امر حیاتی برشمرد و گفت : تعامل هرچه بیشتر مدیران دستگاه تعلیم و تربیت با مسئولان محلی، ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران ، روسای سایر دستگاه ها می تواند حرکت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت را سرعت بخشد.

وی نظارت را بر ایمنی مدارس را خواستار شد و گفت : حضور مستمر فیزیکی شما و کارشناسان در جای جای مدارس و رفع نواقص احتمالی می تواند تضمینی بر حفظ سلامت دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ایمنی رفت و آمد دانش آموزان را یک موضوع حیاتی خواند که با جان فرزندان این سرزمین بستگی دارد و افزود : با جلب نظر اولیا، نظارت بر سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی ، توجیه و آموزش دانش آموزان و همراهی با عوامل انتظامی و راهور تا سرحد ممکن برای حفظ سلامت و ایمنی ایاب و ذهاب دانش آموزان تلاش کنیم.

وی رعایت صرفه جویی ، دقت و وسواس در هزینه کرد بیت المال ، اصلاح فرایندها برای تسریع در پرداخت ها و لحاظ نمودن حداکثر شفافیت در امورمالی را از الزاماتی برشمرد که در امور مالی آموزش و پرورش باید به آن توجه داشت .

“دانافر” با تصریح این موضوع که “هرگونه آزمون و کتاب کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است افزود : در مقطع متوسطه نیز هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموزان را به خرید کتاب کمک درسی اجبار کند.

وی امسال را سال توجه بیشتر به آموزش ابتدایی به منظور ارتقای کیفیت مهارت خواندن و مهارت نوشتن دانست و گفت : سعی خواهیم کرد کیفیت را در آموزش وپرورش ارتقا دهیم و شادی و نشاطی در مدارس حاکم باشد که با حفظ ارزش ها همراه است .

این مسئول بر جذب حداکثری درمقطع پیش دبستانی تاکید کرد و گفت : رویکرد پیش دبستانی به سوی رشد خلاقیت همراه با بازی محوری خواهد بود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با توجه به اهمیت و جایگاه انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان مدرسه از مدیران خواست در اولین فرصت با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان به بررسی باور والدین نسبت به مطالبات خود از آموزش و پرورش بپردازند.

“دانافر” با یادآوری این نکته که به راستی والدین چه انتظاری از مدارس دارند ؟ فرزندانشان را تک ساحتی می خواهند یا چند ساحتی ؟ از مدارس خواست در کارگاه های آموزشی توقعات اولیا از مدارس را مورد موشکافی و کنکاش قرار دهند.

وی درادامه از مدیران وروسای شهرستانها خواست زمینه بهره مندی حداکثری از ظرفیت های خبرگزاری پانا را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش بایادآوری نقش خبرگزاری دانش آموزی پانا در تربیت اجتماعی دانش آموزن گفت : عضویت و آموزش مهارت خبرنگاری نمودی از تحقق سند تحول بنیادین است.

قانون شوراهای آموزش و پرورش و دانش آموزان خبرنگار

دانافر بهره برداری حداکثری ازاین همه پتانسیل وانرژی برای اطلاع رسانی در آموزش و پرورش را یک فرصت خواند و برزمینه سازی تحقق شعار هر مدرسه یک خبرنگار تاکید نمود.

وی از روسا خواست با مطالبه گری از خبرنگاران پانا بستر حضور آنان را در تمامی برنامه های آموزش و پرورش فراهم کنند و هیچ مراسم و برنامه ای بدون حضور خبرنگاران پانا نباشد.

“عباسعلی دانافر” در پایان برتوسعه مشارکت های مردمی تاکید کرد و با سپاس از همه خیرین نیکوکار استان که آموزش وپرورش را درزمینه های مختلف به ویژه امر مقدس مدرسه سازی یاری داده اند افزود : جذب کمک های خیری و ارتقای مشارکت های مردمی یک ضرورت است و ما بسیار جدی تلاش می کنیم تا از این ظرفیت والا نهایت بهره مندی را داشته باشیم .

بررسی آخرین وضعیت فضای آموزشی ، نیروی انسانی و بررسی اقدامات انجام شده برای حذف مدارس خشتی و بخاری های نفتی ، ارائه برنامه های پیش رو در زمینه های فرهنگی ، هنری ، تربیتی ، بهداشت ، سلامت ، تربیت بدنی ، مالی واداری از دیگر مباحث این نشست 5 ساعته بود .

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*