اجتماعیحقوق شهروندی

فریب خبری تأمین اجتماعی؛ بازی با کرامت بازنشستگان تا کی؟

این‌گونه رفتارها، مصداق روشن تحقیر بازنشسته و بی‌اعتنایی به حقوق شهروندی است. اگر تأمین اجتماعی در انجام وظایف خود ناتوان است، باید شفاف و صادقانه به مردم توضیح دهد، نه اینکه پشت عنوان «خبر خوش» پنهان شود.

علی محمدی بازرس کانون حامیان حقوق شهروندی: سال‌هاست که بازنشستگان کشور با صبوری و نجابت، نظاره‌گر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی‌اند؛ سازمانی که باید پناه و پشتوانه‌ی دوران بازنشستگی آنان باشد. اما متأسفانه، در سال‌های اخیر و به‌ویژه از ابتدای امسال، این سازمان با  حرکات تبلیغاتی و انتشار مکرر«خبرهای خوش» درباره پرداخت معوقه فروردین‌ماه ، بیش ازهر زمان دیگر  به بازی با احساسات بازنشستگان روی آورده است.

این رفتار نه اطلاع‌رسانی است و نه شفاف‌سازی؛ بلکه نوعی فریب‌کاری رسانه‌ای و بی‌احترامی آشکار به شعور و کرامت بازنشستگان است. مردان و زنانی که یک عمر صادقانه کار کردند، حق بیمه پرداختند و صندوق تأمین اجتماعی را ساختند، سزاوار وعده‌های تکراری و بی‌ثمر نیستند.

سازمان تأمین اجتماعی باید بداند که اعتماد عمومی سرمایه‌ای نیست که با چند اطلاعیه بی‌پایه حفظ شود. وقتی هر ماه با واژه‌هایی چون «به‌زودی» و «در حال بررسی»از پرداخت معوقات سخن گفته می‌شود، درواقع شأن و منزلت بازنشستگان قربانی تبلیغات سازمانی می‌گردد.

این‌گونه رفتارها، مصداق روشن تحقیر بازنشسته و بی‌اعتنایی به حقوق شهروندی است. اگر تأمین اجتماعی در انجام وظایف خود ناتوان است، باید شفاف و صادقانه به مردم توضیح دهد، نه اینکه پشت عنوان «خبر خوش» پنهان شود.

این حرکت فریبکارانه قاطعانه محکوم است وضروری است سازمان :

۱-زمان دقیق پرداخت معوقات فروردین‌ماه فوراً اعلام و اجرا شود؛

۲-گزارش شفاف و رسمی از منابع مالی صندوق منتشر گردد؛

۳-با عاملان انتشار اخبار غیرواقعی و تبلیغاتی برخورد اداری و قانونی صورت گیرد

بازنشستگان ستون‌های استوار این کشورند، نه ابزار تبلیغاتی هیچ سازمانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا