بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

زمان انتشار : 2024/04/19 - 20:08

حضور گسترده ماموران گشت ارشاد در سطح خیابان های کشور و انتشار ویدئوهایی از برخورد تند و بازداشت افراد بی حجاب بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و افکار عمومی داشته است. این مسئله واکنش های انتقادی فعالان سیاسی، اجتماعی و … را در پی داشته و برخی تحلیلگران و دلسوزان کشور نسبت به پیامدهای تنش زا این گونه برخوردها انتقاد کرده اند. جلیل محبی می‌گوید که بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها تصمیم دولت رئیسی است.

در شرایطی که تنش میان ایران و اسرائیل در اوج خود قرار گرفته است، کاربران شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) به موضوع گشت ارشاد و حجاب حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

به نوشته جماران، داده‌های توئیتر نشان می‌دهد که تا پیش از روز گذشته، فضای توئیتر کاملا متأثر از تنش میان ایران و اسرائیل بوده؛ اما از روز گذشته و به‌دنبال انتشار ویدئو‌های رفتار‌های گشت ارشاد بر سر موضوع حجاب، به‌مرور حساسیت‌ها نسبت به این موضوع افزایش یافته و به مهم‌ترین موضوع توئیتر تبدیل شده است.

براساس گزارش کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی، ذکر این نکته ضروری است که این نمودار فقط بر مبنای توئیت‌هاست؛ و اگر ریتوئیت‌ها نیز در نظر گرفته شوند، آنگاه مطالب مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل بیشتر خواهد بود. با این حال از آنجایی که اقدامات سازمان‌یافته می‌تواند در تعداد توئیت یا ریتوئیت مؤثر باشد، در این مقایسه تعداد توئیت در نظر گرفته شده است. منبع افتاب نیوز

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*