عده‌ای می‌گویند می‌خواهیم شما را بهشت ببریم؛ امام این حرف را قبول نداشت

عده‌ای می‌گویند می‌خواهیم شما را بهشت ببریم؛ امام این حرف را قبول نداشت

زمان انتشار : 2024/04/02 - 00:36

مسیح مهاجری گفت: امروز عده‌ای همه چیز را دست گرفته‌اند و ادعا می‌کنند آمده‌ایم شما را به بهشت ببریم. امام این حرف را قبول نداشت. ایشان می‌گفت دنیای مردم را درست کنید، بهشت پشت سر آن هست.

پایگاه خبری موج نو نیوز :مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۴۰۲ با ماهنامه گفتگوی اجتماعی داشته با اشاره به اینکه: «یکی از کار‌های بزرگی که امام خمینی انجام داد این بود که اتفاقاً با سیاست باید کار داشته باشید و دین با سیاست عجین است و حرف مرحوم مدرس را زنده کرد که دیانت ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت ماست» تاکید کرد که اصل در وقوع انقلاب، مسائل اسلامی، انقلابی، فرهنگی و ارزشی بود.

مسیح مهاجری در ادامه گفت: یکی از جملات معروف امام این بود که همه ما در محضر خدا هستیم. عالم محضر خداست. یعنی هر کاری در این دنیا می‌کنید، اولاً باید در چارچوبی قرار گیرد که رضای خدا در آن باشد و احکام خدا رعایت شود، ثانیاً توجه داشته باشید که همه اعمال شما بذری است که می‌کارید تا در آن دنیا نتیجه بگیرید، یعنی هم این دنیا آباد شود و هم آن دنیا را داشته باشید. عالم محضر خداست یعنی همین.

مهاجری در ادامه افزود: امروز عده‌ای آمده‌اند همه چیز را دست گرفته‌اند و ادعا می‌کنند آمده‌ایم شما را به بهشت ببریم. امام این حرف را قبول نداشت. ایشان می‌گفت دنیای مردم را درست کنید، بهشت پشت سر آن هست. درست است که زیاده‌خواهی و ثروت اندوزی، مردم را با یک خوی مادی‌گری پرورش می‌دهد که ممکن است از معنویت فاصله بگیرند، ولی اگر حکومت، یک حکومت اسلامی باشد و نظام اسلامی برای مردم درست کند، مردم، چون این را منتسب به دین می‌دانند، می‌گویند این دین آن آخرتی است که برای ما می‌خواهند درست کنند، پس سراغ آن برویم؛ و لذا امام هم دنیا و هم آخرت را می‌خواست و همیشه هر دو را تذکر می‌داد.

مسیح مهاجری در قسمتی دیگر از این مصاحبه گفت: امام با همان اسلام جامعی که مدنظر داشت، می‌خواست اقتصاد مردم را درست و مردم را مرفه کند؛ لذا در اولین روز‌های پیروزی انقلاب گفتند آب و برق را مجانی می‌کنیم و برای مردم خانه می‌سازیم و اصلاً تعبیر مستضعفین که امام در ادبیات سیاسی ما وارد کرد همین بود. یعنی اسلام مدنظر امام، اسلام رفاه، اسلامِ خوب زندگی کردن و براندازی فقر بود، اما اصل این نبود، اصل قضیه اسلام بود و اقتصاد هم بخشی از اسلام است. وقتی اسلام را داشته باشید، بقیه چیز‌ها را هم خواهید داشت. ما اسلام جامع و غیرانتزاعی را داریم بحث می‌کنیم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در این مصاحبه همچنین اظهار داشت: رژیم شاه پایه‌های اصلی رژِیم خودش را براساس دو، سه دسته افراد خاص، مثل نظامیان، مالکین بزرگ و سرمایه‌داران وابسته به رژیم تقویت می‌کرد و تقویت این‌ها به طور طبیعی باعث تبعیض در جامعه نسبت به اقشار دیگر از جمله کارمندان، کشاورزان و کارگران می‌شد و این اقشار ضعیف می‌شدند و به قول امام مستضعف بودند. رژیم طاغوت فقط خاندان شاه نبود، نظامیان و مالکین بزرگ جزو افرادی بودند که شاه به آن‌ها امکانات زیادی می‌داد، مثلاً زمین‌های زیادی را در جا‌های مختلف کشور به عنوان اراضی دولتی به این افراد می‌داد که استفاده کنند.

مهاجری در بخش پایانی این مصاحبه یکی از راهکار‌های برون رفت از مسائل کشور را عمل به قانون اساسی برشمرد و گفت: خیلی مختصر و ساده عرض می‌کنم که به قانون اساسی باید عمل کنند. اقتصاد، سیاست و فرهنگ را اگر با عمل به قانون اساسی دنبال کنیم به نتیجه می‌رسیم. من نمی‌خواهم بگویم قانون اساسی نقص ندارد، همان‌طور که در ده سال اول بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام بازنگری انجام شد، الان هم باید بازنگری در آن انجام شود، اما حالا که بازبینی نمی‌کنند حداقل به آن عمل کنند.منیع آفتاب نیوز

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*