نامه محمد فاضلی به رئیسی و اژه ای بعد از جمع آوری ۳۵ هزار امضا برای تحقیق و تفحص درباره چای دبش گیت

نامه محمد فاضلی به رئیسی و اژه ای بعد از جمع آوری ۳۵ هزار امضا برای تحقیق و تفحص درباره چای دبش گیت

زمان انتشار : 2024/02/17 - 14:09

محمد فاضلی، استاد اخراجی دانشگاه و جامعه شناس در آذر ماه دعوت به شرکت در کارزار تفحص از پرونده فساد چای دبش کرده است. او در کانال خود نامه ای سرگشاده به رئیس قوه مجریه و قضاییه زده است.

به گزارش انصاف نیوز این نامه عینا در پی می اید:

جناب آقای ابراهیم رئیسی
رئیس‌جمهور محترم

جناب آقای محسنی اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام
این‌جانب در تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ و پس از اعلام رسمی تخلف در تخصیص ارز به شرکت #چای_دبش از سوی مقام قضایی، کارزاری با عنوان #گزارش_دقیق_تخلف_چای ثبت کردم که تا به امروز ۳۵۴۷۵ نفر آن را امضا کرده است. جزئیات کارزار را می‌توانید در لینک زیرhttps://www.karzar.net/95653 مشاهده کنید.

خواسته روشن این کارزار ارائه گزارشی دقیق و قانع‌کننده درباره فرایندهای اداری و سیاسی منجر به تخصیص چند میلیارد دلار به واردات چای است. اطمینان دارم میلیون‌ها نفر در ایران عزیز – علاوه ۳۵۴۷۵ نفری که کارزار را امضا کرده‌اند – مطالبه‌گر چنین گزارشی هستند.

تردید ندارم که این افراد دوست دارند در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، و ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب، شاهد شفافیت بیشتر و برداشته شدن یک گام کوچک در قالب ارائه این گزارش باشند. مجازات‌های سخت متخلفان – از جمله همه آدم‌هایی که در پرونده‌های تخلف و فساد اعدام یا زندانی شده‌اند – هیچ تأثیر معناداری بر کاهش تخلف و فساد نداشته است. بدون گزارش‌های دقیق از فرایندهای بروز فساد، مجازات کردن هیچ دردی دوا نمی‌کند.

مستدعی است در سالگرد انقلاب دستور فرمایید #گزارش_دقیق_تخلف_چای به پیشگاه مردم ارائه شود. مردمانی که رنج‌کشیده و آسیب‌دیده از فزونی تخلف، فساد و حکمرانی بد، منتظر برداشته شدن گام‌های عملی در مسیر حرکت‌هایی هستند که زمینه‌ساز اصلاحات پایدار باشند. ارائه چنین گزارشی، نشان می‌دهد اراده‌ای برای به فراموشی سپرده شدن چنین پرونده‌هایی وجود ندارد.

امید به بهبود و ساختن ایران بهتر از اقدامات عملی درست – هر چند کوچک – برمی‌خیزند و نه شعارهایی که منجر به نتیجه نشده‌اند، هر چند بزرگ باشند و بلند بیان شوند.محمد فاضلی- انصاف نیوز

https://www.karzar.net/95653

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*