اخراج ۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستان

اخراج ۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستان

زمان انتشار : 2024/02/11 - 01:45

اکو ایران فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از خروج ۲۰ هزار نفر از ۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستان از مرز ایران خبر داد.

به گزارش اکوایران،در راستای برخورد با حضور غیرقانونی اتباع کشورهای خارجی در خاک ایران، مجید شجاع  فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت:مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیرمجاز حاضر برخورد قانونی کردند.

او افزود: مرزبانان هنگ مرزی تایباد طی ۱۵ روز اول بهمن‌ماه جاری ۲۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان را که در داخل کشور حضور داشتند از طریق مرز دوغارون طرد و تحویل نماینده کشور افغانستان دادند.

شجاع اعلام کرد: هر یک از اتباع کشورهای خارجی باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد کشور شوند در غیر این صورت برخورد قاطع با آن‌ها صورت می‌گیرد.

وضعیت آماری مهاجران افغانستانی در ایران

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، مهاجرین افغانستانی بیشتر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان زندگی می‌کنند؛ بر اساس این آمار در استان تهران بیش از ۵۰۰هزار، خراسان رضوی بیش از ۴۰۰‌هزار و در استان‌های اصفهان، کرمان و فارس بین ۲۰۰ تا۳۰۰ هزار مهاجر افغانستانی زندگی می‌کنند. البته این اعداد قدیمی هستند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در آیین گرامیداشت روز دانشجو در ۱۹ آذرماه جمع دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص تعداد مهاجران افغان در کشور اظهار کرد: امروز ما ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران داریم. همچنین آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز از حضور نزدیک به ۵ میلیون مهاجر افغان در ایران خبر داد.

هم‌چنین ۱۵ بهمن امسال،‌ استاندار تهران از حضور یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان خبر داد.

این آمارها در حالی مطرح می‌شود که نمی‌تواند آمار دقیقی از میزان مهاجران غیرقانونی افغان در ایران ارائه کرد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*