النازحبیبی،نسیم ادبی وشبنم قربانی درجشنواره فیلم فجر

النازحبیبی،نسیم ادبی وشبنم قربانی درجشنواره فیلم فجر

زمان انتشار : 2024/01/20 - 00:59

الناز حبیبی، نسیم ادبی و شبنم قربانی سه بازیگر خانمی هستند که در چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هر کدام با دو فیلم حضور دارند.

با اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و انتشار اسامی بازیگران و عوامل هر فیلم، الناز حبیبی، نسیم ادبی و شبنم قربانی به عنوان سه بازیگر پرکار زن در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور دارند.

*«تمساح خونی» و «شه‌سوار» دو فیلم الناز حبیبی

الناز حبیبی از سال ۱۳۸۶ فعالیت هنری خود را با سریال «روزگار قریب» آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۲۰ اثر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است. پس از موفقیت فیلم «فسیل» و دیده شدن الناز حبیبی در قاب سینما اکنون او را در دو فیلم سینمایی «تمساح خونی» و «شه‌سوار» در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر خواهیم دید.

«تمساح خونی» نخستین ساخته جواد عزتی در قامت کارگردان است که کامران حجازی آن را تهیه کرده و بازیگرانی چون جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، بهزاد خلج، شبنم قربانی در آن ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

همچنین این بازیگر جوان در فیلم سینمایی «شه‌سوار» سومین ساخته حسین نمازی نیز در کنار مهرداد صدیقیان، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر و گیتی قاسمی ایفای نقش کرده است.

داستان «شه‌سوار» طی سه شبانه روز و در یک مراسم عروسی رخ می‌دهد.

*حضور نسیم ادبی در فیلم‌های «آسمان غرب» و «تابستان همان سال»

نسیم ادبی از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را در حرفه بازیگری آغاز کرده است. او تاکنون در بیش از چهل فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است. این بازیگر سال گذشته در فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» و «پرونده باز است» حضور داشت و امسال نیز در دو فیلم «آسمان غرب» و «تابستان همان سال» ایفای نقش کرده است.

نسیم ادبی در فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و  تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد، در کنار میلاد کی‌مرام، امیر حسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی به ایفای نقش پرداخته است.

در خلاصه داستان این فیلم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد، آمده است: «آسمان غرب» با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.

همچنین این بازیگر در فیلم سینمایی «تابستان همان سال» ساخته محمود کلاری ایفای نقش کرده که این فیلم نیز در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

نسیم ادبی در این فیلم به تهیه کنندگی علی اوجی، در کنار علی شادمان، فریبا نادری، سمیرا حسن پور، رویا جاوید نیا، صابر ابر، پژمان بازغی و مهران مدیری ایفای نقش کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عطای ۷ ساله را پیش یک رمالِ آینه‌بین می‌برند تا طی مراسمی دزد طلاهای عمه‌اش را در آینه شناسایی کند، عطا که هیچ تصوری از سرانجام آنچه در آن شرایط بر زبان می‌آورد ندارد، برای رهایی از آن وضعیت، هر آنچه از تعاریف عمه‌اش درباره‌ی شک و تردید او نسبت به دزدی داوود پسر عمه دیگرش شنیده را بازگو می‌کند، غافل از آنکه این دروغ موجب عقوبتی دوراز انتظار برای کل خانواده می‌شود.

*شبنم قربانی و حضور در دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون»

شبنم قربانی از سال ۹۷ و با بازی در سریال «لحظه گرگ و میش» به شهرت رسید. این بازیگر پس از آن به طور مداوم در فیلم ها و سریال‌های متعددی چون «ملکه گدایان»، «مرد بازنده»، «عشق کوفی» و … ایفای نقش داشت و حالا با دو فیلم سینمایی «تمساح خونی» و «مجنون» که هر دو بخش سودای سیمرغ هستند، در جشنواره فجر چهل و دوم حضور دارد.

فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران، برشی از حماسه‌آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

شبنم قربانی در این فیلم در کنار سجاد بابایی، حسام منظور و بهزاد خلج قرار گرفته است.

منبع: سوره سینما

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*