دیدن بازی های ایران در جام ملت ها چقدر آب می‌خورد؟

دیدن بازی های ایران در جام ملت ها چقدر آب می‌خورد؟

زمان انتشار : 2024/01/07 - 07:42

۵ روز دیگر جام ملت های آسیا به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

ایمان گودرزی؛ با نزدیک شدن به جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر یک سوال برای هواداران آسیایی فوتبال مخصوصا ایرانی که در نزدیکی این کشور هستند پیش می‌آید، هزینه های تور قطر چقدر است؟ سفر به قطر در مجموع چقدر برایمان آب میخورد؟ این ها سوالاتی هست که قبل از سفر به قطر پیش می‌آید تا در طول سفر و قبل از مسافرت بتوانید هزینه های خود را مدیریت کنید. مطمئنا قطر یکی از پیشرفته ترین و توریستی ترین کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود که با وجود برج های بلند و زیبای خود، مقصد اصلی مسافرت افراد مشهور در جهان شده و حالا با برگزاری مسابقات مهم فوتبالی افراد بیشتری را می تواند به خود جذب کند.

واحد پول قطر

قبل از هر چیز شما باید با واحد پول قطر آشنا شوید. ریال قطر واحد پولی این کشور است که از جمله با ارزش ترین نرخ های جهانی محسوب می شود. اگر قصد سفر به قطر را دارید، بهتر است پول های خود را به ریال قطر یا دلار آمریکا تبدیل کنید.

هزینه تورهای قطر برای دیدن یک بازی ایران چقدر است؟

هزینه های سفر به قطر را نمی توان همیشه به طور قطعی و ثابت عنوان کرد. تغییرات نرخ ارز، تغییرات نرخ هتل های قطر و یا حمل و نقل این کشور، مسائلی است که دست آژانس های مسافربری یا دیگر افراد در ایران نیست. به همین دلیل باید یک بازه قیمتی و یک میانگین قیمت را برای سفر به قطر عنوان کرد.به طور کلی برای سفر یک نفره به قطر به مدت یک هفته، نزدیک به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار باید در نظر گرفت. اما اگر ۲ نفر باشید این مبلغ به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هم خواهد رسید. در حال حاضر تورهایی که برای دیدن یک بازی ایران در مرحله گروهی قرار دارد به صورت زیر است؛

۴ روز  بلیط هواپیما، بازی  هتل و ترنسفر فرودگاهی

*برای یک بازی

-هتل ۳ ستاره ۱۵.۴۰۰.۰۰۰ تا ۲۲.۹۹۰.۰۰۰

-هتل ۴ ستاره ۱۵.۶۰۰.۰۰۰ تا ۴۰.۶۰۰.۰۰۰

-هتل ۵ ستاره ۲۲.۳۰۰.۰۰۰ تا ۹۳.۷۰۰.۰۰۰

دیدن بازی های ایران در جام ملت ها چقدر آب می‌خورد؟

هزینه غذا و نوشیدنی در قطر

خورد و خوراک موضوع مهم دیگری است که باید در هزینه های سفر به قطر محاسبه شود. شاید در نگاه اول از قیمت مواد غذایی در قطر شوکه شوید، چون نسبت به قیمت کشورهای اروپایی و آمریکایی بالاتر است. در قطر بسیاری از مواد غذایی مانند دیگر مسائل وارداتی است و شما باید هزینه برند آنها را بپردازید. بهتر است در هر شرایطی و در هر زمان از سال که به قطر سفر می کنید، ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول خود را برای هزینه های غذا و نوشیدنی در قطر کنار بگذارید. به طور متوسط هزینه هر وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت قطر حدود ۱۰ ریال، رستوران های متوسط ۲۵ الی ۳۰ و رستوران های لاکچری بالای ۷۰ ریال است.

هزینه رفت و آمد

حمل و نقل یکی دیگر از گزینه هایی است که هر مسافری باید آن را در نظر بگیرد. قیمت بلیط مترو حدود ۶ ریال قطر است و هزینه مسافت متوسط با تاکسی های اینترنتی حدود ۲۰ الی ۲۵ ریال قطر خواهد بود.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*