نتیجه انتخابات پرحاشیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام شد

نتیجه انتخابات پرحاشیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام شد

زمان انتشار : 2023/08/19 - 21:20

نتایج آرای پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات این سازمان اعلام شد.

نتیجه انتخابات پرحاشیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام شد

به گزارش میگناپنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دیروز جمعه  ۲۷ مرداد برگزار شد و براساس اعلام هیئت مرکزی اجرایی و نظارت بر انتخابات دوره پنجم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، اعضای ذیل به عنوان شورای مرکزی و هیئت بازرسان حائز اکثریت آرا شدند.

بنا بر اعلام دکتر حسین سلیمی، رئیس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، تعداد کل آرای اخذ شده ۴۱۸۳ رای بوده است. این یعنی این که ۵۰ هزار نفر دیگر از واجدان شرایط در این انتخابات به دلایل گوناگون شرکت نکردند و مشارکت حداقلی بوده است.
مطابق قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شورای مرکزی دارای شش روانشناس و پنج مشاور است.
🌐اعضای شورای مرکزی پنجمین دوره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران:
🇮🇷روانشناسان:
شورای مرکزی در حوزه روانشناسان به ترتیب شامل:
۱٫ دکتر علی فتحی آشتیانی با ۱۸۴۰ رأی
۲٫ دکتر حسین زارع با ۱۳۷۹ رأی
۳٫ دکتر عبدالله معتمدی با ۱۳۵۷ رای
۴٫ دکتر علی‌اصغر اصغرنژاد فرید با ۱۳۵۰ رأی
۵٫ دکتر مریم بختیاری با ۱۲۴۴ رأی
۶٫ دکتر محمدحسین عبداللهی با ۱۱۹۳ رأی

🇮🇷مشاوران:
در حوزه مشاوران به ترتیب :
۱٫ دکتر کیومرث فرحبخش با ۱۸۴۰ رأی
۲٫ دکتر معصومه اسماعیلی با ۱۴۸۹ رای
۳٫ دکتر یاسر مدنی با ۱۳۶۵ رأی
۴٫ دکتر محمد سیدحسین تهرانی با آرای ۱۳۳۸ رأی
۵٫ دکتر فاطمه جوانزاده شهشهانی با ۱۲۵۵ رأی
به عنوان اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انتخاب شدند.

🇮🇷بازرسان:
همچنین اعضای بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شرح ذیل است:
۱٫ دکتر سیامک طهماسبی با ۱۴۶۴ رأی
۲٫ دکتر علی نوری با ۱۱۶۵ رأی
۳٫ دکتر اسفندیار آزاد با ۱۱۰۹ رأی
به عنوان اعضای اصلی هیأت بازرسان انتخاب شدند.
اعضای علی‌البدل روانشناسان در شورای مرکزی به ترتیب:
۱٫ اسماءالسادات حسینی
۲٫ حجت‌الاسلام مهدی عباسی
۳٫ زهرا عزیزی

 اعضای علی‌البدل مشاوران نیز شامل:
۱٫ مهدی زارع بهرام‌آبادی
۲٫ سیما قدرتی انتخاب شدند.

دو عضو علی‌البدل هیأت بازرسان
۱٫ جلیل یونسی
۲٫ ژیلا آهنگرزاده

  فردا؛ دو گزینه ریاست جدید سازمان روانشناسی به رییس‌جمهور معرفی می‌شوند

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات این سازمان در روز گذشته (جمعه ۲۷ مردادماه) گفت: جلسه منتخبین شورای مرکزی به منظور تعیین «رئیس سازمان» فردا برگزار می‌شود. منتخبین دو نفر را انتخاب و به رئیس جمهوری معرفی می‌کنند تا ایشان یک نفر را به عنوان رییس سازمان نظام روانشناسی منصوب کند.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس مسجدی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور جمعه ۲۷ مرداد در ۴۳ نقطه برگزار شد، با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری سالم انتخابات استفاده کردیم و افتخار می‌کنیم که با تعامل خوب و سازنده این انتخابات را برگزار کردیم اظهار کرد: بر اساس گزارش رئیس هیات اجرایی، در این انتخابات در مقایسه با چهار دوره گذشته، صد درصد افزایش آراء داشتیم. تا الان که قریب به بیش از ۱۵ ساعت از اتمام فرآیند انتخابات می‌گذرد، هیچ شکایتی نداشتیم. افراد بسیار زیادی و با سلایق مختلف در پای صندوق رای حضور یافتند.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره زمان تعیین رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: جلسه منتخبین شورای مرکزی به منظور تعیین رئیس سازمان فردا برگزار می‌شود. منتخبین گرد هم جمع شده و رئیس سازمان را انتخاب می‌کنند. دو نفر را انتخاب و به رئیس جمهوری معرفی می‌کنند تا ایشان یک نفر را به عنوان رییس سازمان نظام روانشناسی منصوب کند.

وی همچنین از تدوین استوار نامه‌ و سوگندنامه‌ خبر داد و گفت: اعضای منتخب افراد باید بر آن متعهد شوند تا چهار سال به مردم خدمت کنند. همچنین استوار نامه‌ای تدارک دیده شده است که به منتخبین تقدیم می‌شود.

مسجدی تصریح کرد: با پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب هیات نظارت، در این دوره علاوه بر افرادی که اکثریت آراء  را کسب کردند، افراد علی‌البدل نیز تعیین می‌شوند تا سازمان با خلاء عضو در این مناصب مواجه نباشد. شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شش نفر عضو روانشناس، پنج عضو مشاور و سه نفر هیات بازرسان دارد.

 وی در خصوص چرایی ورود اطلاعات سپاه به برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی اظهار کرد: ما هیچوقت مرزبندی در دولت و نظام حاکمیت نداریم که هرکجا به نفع ما بود از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و هرجا به نفع نبود، حذف کنیم. اگر فردی بخواهد به عنوان رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از رئیس جمهوری حکم بگیرد، باید صلاحیت لازم را داشته باشد و استعلام شود. شاید برخی نسبت به خودشان مضنون هستند که این تبلیغات منفی را راه انداخته‌اند. ما تمام ظرفیت‌ها را برای امانت داری و سلامت انتخابات بسیج کردیم. در این میان نیز  فقط از اطلاعات سپاه استعلام گرفته نشد بلکه از سایر دستگاه‌ها همچون دادگستری و… نیز استعلام گرفته شد.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با رد شائبه ورود اطلاعات سپاه به انتخابات نظام روانشناسی به منظور رد یا تایید نتایج انتخابات، توضیح داد: کمتر از نیم درصد رد صلاحیت داشتیم که این رد صلاحیت‌ها مربوط به اطلاعات سپاه نبوده است؛ برای مثال افراد رد صلاحیت شده سابقه یا مدارک درستی نداشتند.

در بخش دیگر این نشست دکتر حسین سلیمی، رئیس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، اظهار کرد: تعداد کل آرای اخذ شده ۴۱۸۳ رای بوده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*