طرح« نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود

طرح« نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود

زمان انتشار : 2022/11/12 - 15:21

طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در کمیسیون امور داخلی کشور وشوراها و لایحه الصاق ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

موج نو نیوز :صحن علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته در روزهای یکشنبه(۲۲ آبان) و سه‌شنبه(۲۴ آبان) به صورت دو شیفت و در روز چهارشنبه(۲۵ آبان) در یک شیفت تشکیل جلسه خواهد و کمیسیون‌های مجلس نیز بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال از برخی وزرای دولت را در دستور کار دارند.

عین اللهی در کمیسیون بهداشت به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

دعوت از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

طرح تشکیل سازمان نظام داوری در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی

ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق خصوصی، نشست با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مباحث حقوقی و قضایی و ادامه بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی است.

بررسی لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در کمیسیون امنیت ملی

بررسی گزارش طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، بررسی لایحه اخذ مجوز کمک مالی بلاعوض از آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برای بهسازی تجهیزات نمایشگاهی موزه ملی ایران در دستور کاراین هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

همچنین بررسی لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر ، بررسی لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر و بررسی طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار است در کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی قرار است مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار بگیرد.

عملکرد سازمان امور اداری و استخدامی در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود

بررسی شور دوم طرح مدیریت تعارض منافع، بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اداری و استخدامی از سال ۹۹ تاکنون در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وزیر ورزش پاسخگوی سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی

دعوت از وزیر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان جهت پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.

در روز دوشنبه کمیته ویژه ذیل کمیسیون فرهنگی ادامه بررسی طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه های عمومی کشور در دستور کار خود دارد.

همچنین بحث و بررسی پیرامون مسائل حوزه رسانه در دستور کار کمیته رسانه و هنر این کمیسیون قرار دارد و نحوه تدوین کتب درسی قرآن، دین و زندگی، عربی در پایه‌های مختلف و  نحوه اجرای جهاد تبیین در آموزش و پرورش ( دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها) در کمیته تعلیم و تربیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وزیر جهادکشاورزی به کمیسیون اصل نود مجلس می‌رود

جلسه کمیسیون با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وارونگی هوا، تدوین معیارهای لازم برای تعیین سطح آلایندگی و نرخ عوارض آلایندگی واجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و موضوع تنوع زیست محیطی و حضور وزیر جهاد کشاورزی  در کیمسیون درباره عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات، صدور اسناد اراضی زراعی و بررسی راهکارهای موثر در پیشگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، اختلاف نرخ اوره کشاورزی با صنعتی (عرضه در بورس) و اقدامات مرتبط با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار این هفته کمیسیون اصل نود مجلس قراردارد.

جلسه کمیته اقتصادی درخصوص بررسی نحوه اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور موضوع ارسال اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان با حضور معاون بانک مرکزی و مدیرعامل بانک پارسیان، جلسه کمیته اقتصادی درخصوص قانون جامع حمایت از معلولان و جلسه کمیسیون با حضور مسوولان کشور و لشکری درخصوص راهکارهای ساماندهی درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیردولتی در دستور کار این هفته کمیسیون اصل نود مجلس قرار دارد.

جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون درخصوص ایجاد آلودگی برای رودخانه بابلرود، جلسه کمیته اقتصادی با حضور مسوولان درباره ارزیابی فرایند مطالعات و اجرای سد چمشیر، جلسه کمیته فرهنگی کمیسیون با حضور مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت درخصوص بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه مذکور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته و روز یکشنبه گزارش عملکرد جزء (۵) بند(الف) تبصره(۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را بررسی خواهد کرد.

طبق این جزء  بانک مرکزی مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مسدود کردن حسابهای شرکتهای تابعه وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی فرآورده آنها اقدام کند. وجوه این حسابها، به حسابهای خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی منتقل خواهد شد.

همچنین رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات کل کشور دیگر دستورکار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در روز یکشنبه خواهد بود.

بحث و بررسی مسائل و مشکلات فی مابین بانک‌ها و بودجه‌های سنواتی هم در دستورکار روز دوشنبه اعضای کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون انرژی عملکرد وزارت نیرو در اجرای تکالیف قانون بودجه را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این هفته عملکرد وزارت نیرو در اجرای تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار دارند.

سازوکار اسقاط خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده(۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو ارجاعی از صحن علنی را بررسی می‌کنند.

همچنین نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در محل وزارتخانه برگزار می‌شود.

اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس

جمع بندی نهایی درباره طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس و ادامه رسیدگی به گزارش کارگروه مباحث اداری و ساختار مجلس در مورد موضوعات ارجاعی از سوی کمیسیون در دستور کار این هفته کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس قرار دارد.

حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید

بررسی  طرح تأمین مالی و جهش تولید باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و  وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و ادامه بررسی مشکلات تولید و صادرات کیوی باحضور مسوولان در دستور کار این  هفته کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کمیسیون اقتصادی اصلاح می‌شود

کمیسیون اقتصادی در این هفته  بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،  بررسی برنامه دولت سیزدهم در مدیریت بازار ارز و اتخاذ راهکارهای مناسب با توجه به شرایط اخیر بازار ارز با حضور وزیر امور اقتصادی و رئیس کل محترم بانک مرکزی، بررسی اصلاح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و  بررسی موضوع چشم انداز مناطق آزاد تجاری- صنعتی جدید در توسعه همکاری‌های اقتصادی را در دستور کار دارد.

بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در این هفته سفر نظارتی به استان لرستان (حوزه های انتخابیه بروجرد و پلدختر) خواهند داشت و   طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها هم در کمیسیون و کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد.

کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

رسیدگی به طرح اصلاح  قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در کمیسیون معماری و شهرسازی، ادامه رسیدگی به طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری و ادامه رسیدگی به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس است.

اعضای کمیسیون کشاورزی با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهند کرد

کارگروه بررسی ایرادات مجمع به طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی، دعوت از مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (طرح های توسعه ای پتروشیمی)،

جلسه اعضای کمیسیون با دبیر شورای امنیت ملی و  بررسی عملکرد بانکها درخصوص موضوع بند (ذ) ماده ۳۳ قانون برنامه پنجم ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزرای امور اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی در دستور کار این هفته کمیسیون کشاورزی مجلس است.

همچنین  بررسی و پیگیری مصوبات سفر به شهرستان ساوه برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده است. منبع : شفقنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*