نوری همدانی: حرف و صدای ما به جایی نمی‌رسد

نوری همدانی: حرف و صدای ما به جایی نمی‌رسد

زمان انتشار : 2022/06/02 - 18:18

​آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: ما باید به مسئولین تذکر بدهیم چرا که مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چرا درباره وضعیت معیشت و گرانی شما حرفی نمی‌زنید، باید بگویم ما تذکر می‌دهیم ولی متأسفانه تذکرات ما پخش نمی‌شود. مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه‌ها با این مردم هستیم چون همین مردم هستند که تا به حال اسلام را حفظ کردند. اماحرف و صدای ما به جایی نمی‌رسد و پخش نمی‌کنند.

انتخاب: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است. ما باید قدر این مردم را بدانیم و باید باید به فکر این‌ها باشیم، درد این‌ها را درک کنیم و به اندازه خودمان سعی کنیم از این مردم پشتیبانی شود.

این مرجع جهان تشیع به مناسبت پایان سال درس خارج خود در مسجداعظم ضمن سخنانی با تاکید بر اهمیت ضرورت پشتیبانی روحانیت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم روحانیون و علماء حفاظت و پشتیبانی از نظام اسلامی است چرا که نظام، نظام اسلامی است اما این امر محقق نمی‌شود مگر با خدمت به مردم و رفع مشکلاتشان.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به زحمات امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امام(ره) با زحمات فراوان و با حضور پرشور مردم در صحنه‌های گوناگون توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و دست آمریکا و صهیونیست‌ها را از این مملکت کوتاه کند از این روباید به مردم رسیدگی کرد تا در آسایش باشند.

این مرجع در ادامه با توصیف حضور پرشور مردم در صحنه‌های گوناگون افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر می‌گوید: ای مالک! بدان ستون دین و اجتماع مسلمان‌ها و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند بنابراین توجه تو به مردم باشد و امام راحل و رهبری نیز همواره به مردم اهمیت می‌دهند این مردم در هشت سال دفاع مقدس و در لحظه‌های حساس از انقلاب و نظام اسلامی جانانه دفاع کردند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم و گرانی گفت: متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند و انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است. چرا که مردم به ما می‌گویند که به لحاظ گرانی و سختی معیشت در رنج و سختی به سر می‌برند. ما باید قدر این مردم را بدانیم و باید باید به فکر این‌ها باشیم درد این ها را درک کنیم و به اندازه خودمان سعی کنیم از این مردم پشتیبانی شود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه تصریح کرد: ما باید به مسئولین تذکر بدهیم چرا که مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چرا درباره وضعیت معیشت و گرانی شما حرفی نمی‌زنید، باید بگویم ما تذکر می‌دهیم ولی متأسفانه تذکرات ما پخش نمی‌شود. مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه‌ها با این مردم هستیم چون همین مردم هستند که تا به حال اسلام را حفظ کردند. اما حرف و صدای ما به جایی نمی‌رسد و پخش نمی‌کنند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*