آقای رییس جمهور :ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد

آقای رییس جمهور :ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد

زمان انتشار : 2022/04/08 - 22:58

ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد. غنی ، فقیر ، وزیر ، وکیل ، روحانی ، شخصی، استاد ، معلم ، دانشجو ، دانش آموز و… نمی شناسد
کشورهای توسعه یافته و نیافته برایش فرقی ندارد، همه را تهدید می‌کند، ویروسی است که به سراغ همه کشورها می‌رود و هر کشوری که تدابیر بهتری اتخاذ و سیاست‌ پیشگیرانه را حفظ کند و به مردمش آگاهی بدهد ودر کنار آنها قرار گیرد ، قطعا تلفات و عوارض کمتری خواهد داشت.

واکسیناسیون خوبی در کشور انجام شده است، البته هنوز واقعا مشخص نیست واکسن‌هایی که ما تزریق کرده‌ایم در مقابل این ویروس جدید و …. ایمنی صد در صد دارد یا خیر.
یکی از این مواردعملکرد شتابزده وبدون کارشناسی «بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس از ۱۴ فروردین» یکی از مصوبات نخستین جلسه ستاد ملی کرونا در سال ۱۴۰۱ بود که در ۶ فروردین ۱۴۰۱ رسانه‌ای شد. بر اساس این مصوبه روسای دانشگاه‌ها یا مدیران مدارسی که از اجرای این این ستاد برای بازگشایی در ۱۴ فروردین سرپیچی کنند، به هیئت تخلفات اداری معرفی خواهند شد.
پس از اعلام این مصوبه، اعتراضاتی از سوی دانشجویان و استادان به بازگشایی دانشگاه‌ها شکل گرفت و دانشجویان با تشکیل کمپین در فضای مجازی خواهان مجازی ماندن دروس شدند. بیش از ۱۹ هزار دانشجو با هشتگ‌های آموزش مجازی دانشگاه غیرحضوری و نه به بازگشایی شتابزده دانشگاه، در نامه‌ای به حضرتعالی ، وزیر بهداشت و وزیر علوم، احتمال وقوع پیک جدید کرونا، مشکلات به وجود آمده برای برنامه‌ریزی شغلی دانشجویان، تناقضات پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های اجرایی برخی از دانشگاه‌ها را یادآور شده و ازجناب عالی بالاترین مقام اجرایی خواستند ادامه ترم دوم تحصیلی سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ نیز به صورت مجازی پیش رود و حضوری شدن دانشگاه‌ها از ترم آینده آغاز شود.
البته شاید یکی از نگرانی های پیش رو سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ با افزایش ۵۱ درصدی ترددها در سطح کشور همراه بود. همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد تعداد تست‌های مثبت نسبت به کل تست‌ها در استان‌هایی مانند خوزستان، اصفهان، گیلان و مازندران افزایش یافته است.بطور مثال ( جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱-طی شبانه‌‌روز گذشته ۲۲۶۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شده و ۳۶ بیمار نیز جان باختند.
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱-طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و در ۳۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند
دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ -در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۵۱۹ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و ۵۳ بیمار مبتلا به این بیماری نیز جان خود را از دست دادند.
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱- طی شبانه روز گذشته ۴ هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند
سه شنبه ۱۷فروردین ۱۴۰۱
لذا این آمارها نگرانی‌هایی را در مورد شعله‌ور شدن دوباره کرونا ایجاد می‌کند. به همین دلیل، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید بازگشایی دانشگاه‌ها به این سرعت اتفاق بیفتد؟
یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های دانشجویان و استادان این است که به دلیل حجم بالای سفرهای نوروزی، احتمالا به زودی شاهد اوج‌گیری مجدد شیوع بیماری خواهیم بود و بازگشایی دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی، سلامت دانشجویان و استادان را به خطر خواهد انداخت.
چندی پیش در مکانی داخل اتومبیل نشسته بودم صحنه ای را دیدم که نگرانی من را زیاد کرد
دو کودک ۵ یا ۶ ساله باهم بازی می کردن هر دو ماسک داشتند البته با رنگ های متفاوت چند دقیقه ای نگذشته بود که دیدم دو کودک ماسک های خود را باهم عوض کردن پیاده شدم با دو کودک صحبت کردم که این کار شما امکان دارد شمارا بیمار کند که متاسفانه نتوانستم قانع کنم بماند
آقای رییس جمهور اینگونه تصمیمات عجولانه وکارشناسی نشده همچون بازگشایی مدارس ودانشگاه ها بعد از سفرهای نوروزی می تواند هزینه سنگینی به جامعه تحمیل کند امیدوارم اینگونه نشود حال سوال این است در صورت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و… چه کسی پاسخ گومی باشد ،
علی محمدی: مدیر مسول

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*