دوم اردی بهشت ۱۴۰۱ روز جهانی زمین پاک

دوم اردی بهشت ۱۴۰۱ روز جهانی زمین پاک

زمان انتشار : 2022/03/31 - 17:08

روز جهانی زمین پاک و روز دوستی با سیاره آبی

بهترین کمک ما به کره زمین لذت بردن از آن بوده و چه زیبا است که از زمینی پاک و تمیز لذت ببریم وتا هر مرتبه که شش های خود را پر از اکسیژن می کنیم انگیزه بیشتری برای نجات این سیاره آبی داشته باشیم. بر اساس گزارش فارس اگرچه تمامی روزها باید برای ما روز جهانی زمین پاک باشد اما نامگذاری یک روز در تقویم جهانی که در تاریخ ۲۲ آوریل و همزمان با دوم اردیبهشت ماه است به نام روز جهانی زمین پاک نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

این نامگذاری باعث می شود تا حداقل شاید به بهانه مناسبت های تقویمی ملی یا جهانی  روز جهانی زمین پاک را که به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و روز دوستی با این سیاره آبی می باشد را فراموش نکنیم.

پایگاه خبری موج نو نیوز :بیاید برای تولئ هر فرزند درختی به یادگار بکاریم

زمین یا همان سیاره آبی همانند مادری است که فرزندان خود را به ارامی در آغوش گرفته و آنچه از منابع خود دارد در اختیار آن ها می گذارد. بنابراین چه بهتر که ما نیز بتوانیم به نشان از دوستی برای این مادر مهربان در روز جهانی زمین پاک دوستی را از آن بیاموزیم. هر کدام از ما به نوبه خود نیاز داریم تا صدای این سیاره آبی را شنیده و با او دست دوستی بدهیم تا بتوانیم زمینی پاک را برای آیندکگان برجای بگذاریم. دوستی با زمین به معنی امن نگاه داشتن طبیعت بی کران این سیاره آبی و پاک نگه داشتن آن از هرگونه آلودگی های زیست مخیطی و شیمیایی است. هرچند در حال حاضر گروه های فعال محیط زیست محیطی در ایام خاصی از سال اقدام به فرهنگ سازی برای دوستی با این سیاره آبی می کنند اما روز جهانی زمین پاک به دلیل ثبت آن در تقدیم جهانی به نوعی روی صحبت خود را به تمامی انسان های کره زمین قرار داده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*