جشنواره های فرهنگی و صنایع دستی نوروزی در البرز آغاز شد

جشنواره های فرهنگی و صنایع دستی نوروزی در البرز آغاز شد

زمان انتشار : 2022/03/19 - 16:41

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز به کار جشنواره های مختلف فرهنگی ، صنایع دستی و آیینی  نوروزی در این استان خبر داد.

« فریدون محمدی » روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : نخستین جشنواره صنایع دستی، اقوام و آیینی در کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج  فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره گروه های هنری در کنار نمایش دستاوردهای صنایع دستی به اجرای برنامه های متنوع برای گردشگران می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت : گردشگران در کنار آشنایی با آداب ، رسوم اقوام ایرانی و غذاهای سنتی از بخش های مختلف کاخ تاریخی مروارید بازدید خواهند کرد.

کاخ مروارید یکی از آثار منحصر به فرد تاریخی مربوط به دهه ۴۰ شمسی است که در  مجموعه فرهنگی و دیدنی به مساحت حدود ۱۱۰ هکتار احداث شده است.

محمدی  همچنین راه اندازی جشنواره فرهنگی و آیینی در تپه ۹ هزار ساله تاریخی ازبکی واقع در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت : این جشنواره با استفاده از ظرفیت های فرهنگی ، سنتی و انواع غذاها از فردا یکشنبه  بر روی گردشگران گشوده می شود.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره پخت انواع نان در آسیاب تاریخی نظرآباد از فردا آغاز به کار می کند.؛ ین جشنواره با انواع نان از گردشگران پذیرایی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بیان داشت : بیش از ۲۰ جشنواره فرهنگی هنری در تمام مناطق گردشگری استان البرز تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران در هفت شهرستان تابعه استان البرز هستند.

محمدی به دیگر برنامه های این اداره کل اشاره کرد و افزود: اکنون ۸۰ واحد پذیرایی گردشگری تحت پوشش این اداره کل هستند که ۲۰ تیم نظارتی تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر  بر آنها نظارت خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت : با توجه به تاکید استاندار البرز برای پیشگیری از تصادفات منجر به مرگ در جاده های استان ، ستاد سفر البرز با همکاری دستگاه های متولی اقدامات لازم در این زمینه اعمال کرده و ضمن نظارت بر ترافیک ، سرعت خودروها در جاده های البرز کاهش می یابد.

وی اظهار داشت : برای اطلاع رسانی در خصوص جشنواره ها و مراکز تفریحی ، دیدنی ، تاریخی و اقامتگاهی استان بیش از ۲۰ تیم اطلاع رسانی در سطح محورهای ارتباطی البرز فعال شده است.

طبق پیش بینی فرماندهی انتظامی البرز بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در نوروز ۱۴۰۱ در جاده های این استان تردد خواهند کرد.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است.

جاده گردشگری کرج – چالوس ، رودخانه های کرج ، طالقان ، برغان و کردان از مکان های دیدنی استان هستند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*