مشاهده6 مورد مشکوک به کرونا دریزد،تبریز ،قم وتهران

مشاهده6 مورد مشکوک به کرونا دریزد،تبریز ،قم وتهران

زمان انتشار : 2020/01/31 - 10:11

پایگاه خبری موج نو نیوز،محمد مهدی گویا، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: در مورد کرونا ویروس جدید چند روز پیش اثبات شد که اگر فردی مبتلا باشد و در دوره نهفتگی بیماری باشد و وقتی وارد کشور شود، هیچ علائمی نداشته باشد، قابل انتقال به دیگران است.

وی افزود: کار وزارت بهداشت این است که افراد وارد شده از چین به ایران به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند؛ گروه اول کسانی هستند که هیچ علامتی ندارند و سالم هستند اما به آنها آموزش می‌دهیم و شماره‌ای در اختیار آنها قرار می‌دهیم که در صورت مشاهده علائم این بیماری، با ما تماس بگیرند اما به این افراد توصیه می‌کنیم که بهتر است تا دو هفته از رفت و آمد و تماس با دیگران پرهیز کنند.

گویا گفت: گروه دوم، افرادی هستند که علائم خفیفی مانند سرماخوردگی دارند و از این افراد، نمونه برداری و به آنها توصیه می‌کنیم که در منازل خودشان باشند و نیروهای ما روزانه با آنها تماس می‌گیرند یا مراجعه حضوری دارند و وضعیت آنها را بررسی می‌کنند و اگر بیمار اعلام کند که وضعیت خوبی ندارد، به بیمارستان منتقل می‌کنیم و تحت مراقبت‌های لازم قرار می‌دهیم.

وی افزود: تا کنون ۶ مورد مشکوک به کرونا ویروس جدید در استان‌های مختلف از جمله دو مورد در یزد، دو مورد در تبریز، یک مورد در قم و یک مورد در تهران به ما گزارش شده و همه آنها را در آزمایشگاه‌هایی که در نظر گرفته شده، بررسی کرده ایم و همه این موارد منفی بوده است.

توصیه‌های پزشکی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا

فوق تخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که ویروس کرونا واکسن و درمان اختصاصی ندارد، به بیان راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت.

شست و شوی مکرر دست ها را مهمترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ذکر کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی در مقابل بیماران علامت دار مثل سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی و علایم تنفسی است همچنین افرادی که سرفه و عطسه می کنند باید از دستمال کاغذی یکبار مصرف و یا درصورت نبودن دستمال حداقل در آستین لباس خود سرفه یا عطسه کنند.

با چند نکته بهداشتی ساده می‌توان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد، کافی است دستان خود را مرتب با صابون بشویید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانید، گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید، از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند، خودداری کنید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری کنید.

بنابراین راه‌های پیشگیری از ابتلا به شبیه راه‌های پیش گیری از سرماخوردگی است، به طوری که افرادی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.

 افراد با علائم سرماخورده به طور حتم از ماسک استفاده کنند، دستمال‌های استفاده شده را در کیسه پلاستیکی قرار دهند و در آن را ببندند، فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*