‍ فساد در کشور متولی و نهاد پاسخگو ندارد

‍ فساد در کشور متولی و نهاد پاسخگو ندارد

زمان انتشار : 2020/01/24 - 15:37

حراست ها یا از مفاسد اطلاع دادند یا ندارند. شق سومی وجود ندارد

پایگاه خبری موج نو نیوز :دقیقا و نه تقریبا گسترده ترین واحد سازمانی که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در طول ۳۶۵ روز سال مشغول مراقبت و حراست از دستگاههاست، سازمانی است بنام حراست که از زیر مجموعه های حراست کل در وزارت کشور است.
حراست ها یا از مفاسد اطلاع دادند یا ندارند. شق سومی وجود ندارد و در هر دو صورت صددرصد در مبارزه با مفاسد مسئول هستند. با وجود دستگاهها پیشرفته، احتمال عدم اطلاع حراستها از روندها و امور در سازمانها نزدیک به صفر است. با این وجود چرا فساد در سالهای اخیر گسترش یافته است؟
از زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی، حراستها از زیر مجموعه وزارت اطلاعات خارج، و زیر مجموعه مدیران دستگاهها قرار گرفت.
این بدترین و خیانت بارترین اقدامی بود که متاسفانه مبارزه با فساد را کاملا فلج کرد و باعث ازدیاد فساد در دستگاهها شد.
طبیعی است که مجریان و مدیران علیه خودشان اقدامات تنبیهی و ضد فساد انجام نمی دهند. و با این طرح حراستها مطیع مدیران دستگاهها شدند و مجبور به سکوت.
حراستها یا مفاسد را گزارش می کنند یا کتمان می کنند و هیچ گاه خارج از این دو مقوله نیست.

اکنون یکی از ماموریت های مهم مجلس یازدهم این است که حراستها را پاسخگو کند آنهم نه به مدیران دستگاهها، بلکه به دستگاه قضا.
باید قانونی تصویب شود که قبل از مفسدان، مسئول حراست دستگاه محاکمه شود. با این اقدام میتوان مطمئن بود که فساد تا حدود زیادی کنترل و مهار شود.
اگر حراستها اسنادی مبنی بر اعلام موارد انحراف از قانون و مفاسد را به مقامات مافوق ارائه دهند تبرئه شوند و مقام مافوق پای میز محاکمه قرار گیرد. و اگر گزارش نکرده باشند باید به اندازه مفسدان مشمول آراء محاکم شوند.
اکنون حراستها به هیچ کس پاسخگو نیستند. با وجود آنکه بیشترین مسیولیت را در مبارزه با فساد دارند. و در بزرگترین مفساد هم که آبروی نظام را خدشه دار می کند ، هرگز مسئولیت پذیر نیستند.
اکنون مسئولیت سران عالی رتبه نظام از حراستها در مبارزه با فساد بیشتر است و نوک پیکان هجمه ها به سمت بالاترین مقامات کشور است و این باید برعکس شود. » مجید گودرزی« فعال سیاسی

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*