چراهمه مشکلات را به گردن قوه مجریه  می‌اندازند؟

چراهمه مشکلات را به گردن قوه مجریه می‌اندازند؟

زمان انتشار : 2020/03/30 - 03:36

وظیفه قوه مقننه وقضاییه دراین میان چیست ؟

پایگاه خبری موج نو نیوز : رفع این مشکلات، نیازمند همدلی و همکاری همه نهاد‌ها است و نه تنها نباید در مقابل دولت ایستاد، بلکه باید برای حل مشکلات موجود تلاش کرد.

عده‌ای که مسئول شرایط اقتصادی فعلی کشور هستند، برای اینکه افکار عمومی را منحرف کنند، طبیعی است که بکوشند تا مباحث را عوض کنند تا شرایط نابسامانی که به وجود آورده‌اند منحرف کنند و دیگران را متهم جلوه دهند. 

متاسفانه هر دولتی که برسرکار آمده دولت قبلی را مقصر قلمداد کرده است ولی واقعیت این است دراین  چند دهه اقتصاد کشور دچار بحران‌ شده  که حداقل تا چندین دهه آینده هم همراه کشور خواهد بود. سه دهه قبل تا کنون بزرگ‌ترین فسادهای اقتصادی کشور رخ داده‌اند وعدم کنترل ، نظارت وتصویب قوانین کار آمد  وقوی توسط قوه مقننه  وعدم ارایه  گزارشات شفاف توسط دستگاه ها وهمچنین  عدم رسیدگی به تخلفات ومجازات خائنین به بیت المال توسط قوه قضاییه  باعث تشدید اختلاس ها  و….  گردید که این مساله  مانع رشد و توسعه در گذشته ،حال ، آینده  بوده وخواهد بود.

 با توجه به اینکه قبل از انقلاب انتقادهای  فراوانی در خصوص  فروش  نفت ومنابع طبیعی  ازطرف  امام راحل وسیاست مداران و سران کشورمطرح می شد ولی دراین چند دهه دیدیم که به  تولید اهمیتی داده نشد و کشاورزی نابود وشدیم مونتاژ کننده و وارد کننده محصولات بیگانه  وبا کمال تاسف درصد عمده ای از بودجه به نفت وفراورده های نفتی وابسته بوده ومی باشد

متاسفانه بعد از جنگ سرمایه داری مالی شکل گرفت و تنها درخدمت گروه های خاص حرکت می‌کرد، مشکلات متعددی را برای اقتصاد کشور به وجود آورد و می‌توان گفت این مشکلات در حال حاضر اصلی ترین مانع در جهت رشد اقتصادی کشور هستند.

باید توجه داشت که این طبیعی است که برخی از منتقدان رابطه ی خوبی با دولت نداشته باشند و تمامی مشکلات اقتصادی گذشته  را هم به گردن دولت فعلی بیندازند‌. می توان گفت دولت فعلی از بیان واقعیت ها  بدلایلی پرهیز کرده  و لی واقعیت ها ی ناگفته  وفشارمخالفین  نباید دولت را از مسولیتی که طبق قانون اساسی به وی محول شده بازدارد ، هر گونه بی کفایتی در مدیریت  وکم کاری  ونادیده گرفتن حقوق شهروندی  خود گناهی نابخشودنی می باشد

علی محمدی مدیر مسول  

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*