۱۰۵هزار کلاس درس کشور نیازمند مقاوم سازی است

۱۰۵هزار کلاس درس کشور نیازمند مقاوم سازی است

زمان انتشار : 2023/05/10 - 16:54

 معاون وزیر آموزش و پرورش، با اعلام اینکه مقاوم سازی مدارس از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: ۱۰۵ هزار کلاس درس در کشور نیازمند مقاوم سازی است، ۳۰ هزار کلاس درس نیز به کلی باید تخریب و از اول ساخته شود.

حمیدرضا خان محمدی امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز که در اردوگاه دانش آموزی شهرستان میاندورود برگزار شد، اظهار کرد: مهربانی، بخشندگی، انفاق و ایثار رویکرد خیران مدرسه ساز در جامعه است، توسعه فضاهای آموزشی مرهون خدمات خیران مدرسه ساز در کشور است.

وی با بیان اینکه مازندران از ۱۴۰ پروژه مدرسه سازی در استان ۸۰ طرح معادل ۵۰ درصد از پروژه ها خیری و مشارکتی است، افزود: بزرگترین مدرسه چند ساحتی با عنوان شهید سلیمانی در ساری به بهره برداری رسید. با توجه به مهاجرپذیر بودن مازندران باید به توسعه فضاهای اموزشی در این استان پرداخته شود.

خان محمدی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در یک برنامه پنج ساله به مقاوم سازی مدارس کشور بپردازیم، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان امسال برای طرح‌های مدرسه سازی پیش بینی شده که بتوانیم بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، افزود: بخش دیگری نیز از محل مولد سازی و فروش املاک بلااستفاده آموزش و پرورش تأمین خواهد شد تا بتوانیم طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش را تکمیل کنیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از محل مولد سازی، اتمام یک هزار و ۶۰۰ پروژه در سال جاری پیشنهاد شده که در استان‌ها نیز توقع داریم که در مقوله املاک مازاد کمک کنند تا بتوانیم اعتبارات مورد نیاز یک هزار و ۶۰۰ پروژه را تأمین کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش نهضت مدرسه سازی را اولویت اصلی در استان ها دانست و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی اقدامات موثری در بهسازی و نوسازی مدارس و مراکز آموزشی داشتند.

۱۰۵ کلاس درس کشور نیازمند مقاوم سازی است

این مسئول با تاکید بر اینکه خیران مدرسه ساز به عنوان الگو باید به دانش آموزان معرفی شوند، اظهار کرد: نصب کتیبه زندگینامه خیران در مدارس خیر ساز ضروری است.

خان محمدی ابراز امیدواری کرد، لازم است در مازندران جشن استاندارد سازی فضاهای آموزشی و مدارس برگزار شود.

در این مراسم از خیران مدرسه ساز مازندران تجلیل شدمنبع:

در این مراسم از خیران مدرسه ساز مازندران تجلیل شد منبع:ایسنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*