کانون پرورش فکری با ۴۰ ناشر حوزه کودک و نوجوان همکاری می‌کند

کانون پرورش فکری با ۴۰ ناشر حوزه کودک و نوجوان همکاری می‌کند

زمان انتشار : 2022/11/25 - 21:21

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه ۴۰ ناشر این حوزه برای همکاری با کانون انتخاب شده‌اند، گفت: کانون با درنظر گرفتن ممیزی فرهنگی خود، از این ناشران کتاب خریداری و کتابخانه‌های خود را با کتاب‌های این ناشران تجهیز خواهد کرد.

حامد علامتی با تاکید بر اهمیت تولیدات حوزه کودکان و نوجوان برای کانون پرورش فکری گفت: در سی‌امین دوره هفته کتاب با ناشرانی که در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند، همکاری کردیم. فراخوان زدیم تا تولیدهای خود را برای کانون بفرستند. در نهایت ۴۰ ناشر انتخاب شدند که کانون با درنظر گرفتن ممیزی فرهنگی خود، از این ناشران کتاب خریداری و کتابخانه‌های کانون را با کتاب‌های این ناشران تجهیز خواهد کرد.

کانون پرورش فکری شاخص‌هایی برای حوزه کودک در نظر دارد که آن شاخص‌ها باید رعایت شودمدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره نحوه انتخاب ۴۰ ناشر از میان ناشران حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: کارشناس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت ناشران این حوزه را بررسی کردند. رویکرد ما این است که از همه گروه‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند بهره‌برداری کنیم. علاوه بر این کانون پرورش فکری شاخص‌هایی برای حوزه کودک در نظر دارد که آن شاخص‌ها باید رعایت شود.

او درباره شاخص‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همکاری با ناشران این حوزه در نظر دارد، چند نمونه بیان کرد و گفت: نخستین نکته این است که این ناشران حتما در حوزه کودک و نوجوان فعال باشند. از نکات بعدی می‌توان به توجه ناشر به روان‌شناسی کودکان و نوجوانان و لحاظ کردن آن در تولیدهایش اشاره کرد. همچنین باید هویت ایرانی و اسلامی در محصولات لحاظ شده باشد.

بدون بررسی نمی‌توان کتاب‌ها را تایید کرد

علامتی در پاسخ به این سوال که چند درصد ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان دارای شرایط در نظر گرفته کانون پرورش فکری هستند، گفت: عموما ناشران کودک و نوجوان کتاب‌هایی تولید می‌کنند که این ویژگی‌ها را دارند. در حوزه تخصصی هم نگاه‌مان این است که آینده‌سازان ما از این حوزه استفاده کنند. طبیعتا بررسی‌هایی می‌کنیم، زیرا بدون بررسی نمی‌توان کتاب‌ها را تایید کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره چرایی بررسی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان با اینکه این اقدامات توسط اداره توسعه و ترویج کتابخوانی انجام شده‌است، بیان کرد: کانون پرورش فکری دو فعالیت انجام می‌دهد. یکی از این فعالیت‌ها در حوزه کتابخانه‌های کانون است و بخش دیگر این است که حوزه‌های کتاب کودک و نوجوان را به مردم و خانواده‌ها معرفی می‌کند. برای انتخاب این کتاب‌ها شورای کتاب کانون آثار را بررسی می‌کند. حساسیت بالایی داریم زیرا خانواده‌ها به کانون اطمینان می‌کنند که این کتاب را می‌توانند برای کودکان خود انتخاب کنند یا نه. منبع :خبر آ نلاین

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*