پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

زمان انتشار : 2022/06/20 - 07:09

مدیرکل هنرهای نمایشی، در پیامی تاکید کرد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان، به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه‌های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران است.

موج نو نیوز : کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، پیامی را به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«برای تئاتر در دیدگاه‌ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع ومتفاوتی عنوان شده است و در ساحت‌های متفاوت کارویژه‌های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است.
در ارتباط با کودکان ونوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته‌تری به خود گرفته و بیشتر مد نظر اصحاب تئاتر، مخاطبین و جامعه علمی اعم از روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و پژوهشگران حوزه‌های تربیتی و نیز خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه جانبه از کودک و نوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. شناختی مشتمل بر شاخه‌های مختلفی از روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم انسانی، جامعه‌شناسی در کنار تسلطی کامل و اشرافی عمیق به شیوه‌های اجرایی وتکنیکی تئاتر .
این کوتاه، نشانگر اهمیت بسیار ویژه فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان در هر شاخه و سمت و منسبی است.
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه‌های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل، غنی و متنوع ایرانی-اسلامی است. بی شک این مهم نیازمند همتی والا و تلاشی سترگ در تمام سطوح سیاست‌گذاری،مدیریتی واجرایی است. چرا که نسل فردای جامعه و تاثیرگذاران و سازندگان آینده ایران عزیز را کودکان و نوجوانان امروز تشکیل می‌دهند و یکی از رسالت‌های برجسته حوزه فرهنگ و هنر، برنامه‌ریزی و فعالیت کارشناسانه و مثمر ثمر در این حوزه است.
با آرزوی پیروزی و سربلندی برای تمام هنرمندان، گروه‌های نمایشی، همکاران و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ هنری، امیدوارم بیست و هفتمین گام این مسیر خطیر، ما را و تئاتر کودک‌ونوجوان را به اهداف و چشم‌اندازهای کلان این جشنواره نزدیک‌تر کند.»

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*