افزایش فاصله طبقاتی به نفع مرفهین

افزایش فاصله طبقاتی به نفع مرفهین

زمان انتشار : 2021/08/29 - 23:18

رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از رویه بودجه‌ریزی و افزایش ۱۰ برابری هزینه‌ها گفت که طی ۸ سال گذشته با رفتن به سمت خلق پول و رشد نقدینگی به نوعی به سمت برداشت از قشر ضعیف حرکت شده و ضریب جینی رشد کرده است؛ به عبارتی فاصله طبقاتی به نفع مرفهین زیاد شده است.

ایسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از رویه بودجه‌ریزی و افزایش ۱۰ برابری هزینه‌ها گفت که طی ۸ سال گذشته با رفتن به سمت خلق پول و رشد نقدینگی به نوعی به سمت برداشت از قشر ضعیف حرکت شده و ضریب جینی رشد کرده است؛ به عبارتی فاصله طبقاتی به نفع مرفهین زیاد شده است.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه دولت سیزدهم که جایگزین محمد باقر نوبخت شده است، در اولین گفت و گوی رسانه‌ای خود در رسانه ملی حاضر و به بیان توضیحاتی درباره بخش های مختلف به ویژه وضعیت بودجه مرتبط پرداخت.

به سمت برداشت از قشر ضعیف حرکت شده است

در ابتدای شرایط بودجه سال جاری و برآورد کسری آن مطرح شد که رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که علت این کسری بودجه این است که به درستی تدوین نشده است.

افزایش فاصله طبقاتی به نفع مرفهین

وی با اشاره به رشد تند مصارف دولت از پایان سال گذشته در بودجه امسال و سقف اولیه آن که از حدود ۵۶۶ هزار میلیارد به ۹۳۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است گفت که این اقدام بر چه اساسی بوده است؟ آیا وضعیت اقتصاد درست شده یا رشد اقتصادی داشته ایم که اغلب کمتر از یک درصد و حتی صفر یا منفی بوده است، تورم بیشتر دو رقمی بوده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*