فرزانه فصیحی نماینده دوی ۱۰۰ متر ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

فرزانه فصیحی نماینده دوی ۱۰۰ متر ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

زمان انتشار : 2021/08/07 - 19:50

بانوی دوومیدانی ایران سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد.

پایگاه خبری موج نو نیوز :براساس اعلام کمیته ملی المپیک، پس از پیگیری‌های این کمیته و کادر سرپرستی و همکاری فدراسیون دوومیدانی، فرزانه فصیحی نماینده دوی ۱۰۰ متر ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

فرزانه فصیحی هرندی متولد ۱۳ دی ۱۳۷۱دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است. اصالت این ورزشکار خوب کشورمان شهر اصفهان است . او در سال ۲۰۱۶ مدال نقرهٔ بخش تیمیِ رشتهٔ دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ‏ و در سال ۲۰۱۸ مدال برنز رشتهٔ دو ۶۰ مترِ هشتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ‏را به دست آورد.

فصیحی رکورددار دو ۶۰ متر زنان ایران است و به «دختر باد» مشهور است.
فرزانه فصیحی به دلیل داشتن رکورد دوی ۶۰ متر زنان ایران به دختر باد ملقب شده است

فرزانه فصیحی ورزش را به صورت جدی از ۵ سالگی و از ژیمناستیک شروع کرده است

وقتی ۱۲ ساله بود قهرمان کشور شد و چند سال پس از آن و به دنبال تشویق معلم ورزش مدرسه در مسابقات دو شرکت کرده و رکورد دو و میدانی دختران را در میان مدارس شکست و دو مدال طلای آن مسابقات را از آن خود کرد .

پس از آن و به اختلاف یکسال رشته دو و میدانی را به صورت کاملا حرفه ای دنبال کرد

وی در سال ۲۰۲۰ با کسب رکورد ۷.۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در بلگراد صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یافت.

پدرش والیبالیست و تنها برادرش مربی شطرنج است، مادر هم مشوق و حامی آنهاست، به همین دلیل از همان کودکی ورزش در خانواده آنها حرفه ای جریان داشت

فرزانه فصیحی فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه اصفهان می باشد، با حمایت خانواده ورزشی به سطح اول دو و میدانی رسید و به دختر تندباد ایران معروف شد محمد رضا محمدی (یاشار ): خبرنگار ورزشی

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*