کشف ۴۱۱ میلیارد کالای قاچاق در مرزهای کردستان

کشف ۴۱۱ میلیارد کالای قاچاق در مرزهای کردستان

زمان انتشار : 2021/07/14 - 23:57

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان به ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه امسال اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان کالای قاچاق ۴۱۱ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ سپهری، سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

وی افزود: از سال‌های گذشته اقدامات خوب و مؤثری برای ایجاد امنیت در مرزها صورت گرفته که در حال تکمیل شدن است و پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

سپهری با اشاره به اینکه هوشمندسازی مرزهای کردستان از برنامه های جدی مرزبانی است، بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا مرزها را از حالت سنتی خارج و به سمت هوشمندسازی ببریم به این معنا که ما نقش نیروی انسانی را در مرزها کاهش دهیم و از وسایل و تجهیزات روز دنیا برای کنترل مرزها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این امور موجب می‌شود که وضعیت کنترل مرزها بهتر از گذشته شود و روند رو به رشد این امر ادامه خواهد داشت و خروجی آن امنیت برای مردم استان و امنیت برای کشور خواهد شد.

سپهری با اشاره به تبلیغات فضای مجازی در مورد مرز بیان کرد: در تمام دنیا برای ایجاد امنیت در مرزهای خود تلاش می‌کنند و نسبت به کنترل مرزها اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما نمی توانیم اجازه دهیم هرکسی و هر موقع اراده کند و از هر نقطه مرزی تردد کند و این از قانون و مقررات نشات می‌گیرد.

سپهری ادامه داد: استان کردستان دارای دو مرز باشماق و سیرانبند است که در این دو مرز ترددهای مسافران صورت می‌گیرد که هموطنان در صورت داشتن گذرنامه به راحتی می توانند عبور کنند.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان با اشاره به اینکه در راستای توجه به وضعیت مرزنشینان دولت سه بازارچه موقت مرزی سیرانبند در بانه، خانم شیخان در مریوان، مله خور در سروآباد ایجاد کرده است، افزود: این بازارچه‌ها در راستای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان ایجاد شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌های اخیر را با عناوین اقتصادی نامگذاری فرموده‌اند و امسال هم با عنوان حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده که در این راستا یکی از اقدامات مرزبانی جلوگیری از قاچاق کالا ست.

این مقام مسئول اعلام کرد: دشمنان امروز سفره مردم را هدف قرار داده‌اند و در نتیجه یک نابسامانی در عرصه محصولات ایجاد می‌کنند تا به اهداف خود برسند لذا در این دوران وظیفه مرزبانی در ورود و خروج کالا سنگین تر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح ویژه مقابله با قاچاق کالا و ارز در مرزهای استان طی چهار ماه گذشته بیان کرد: مرزبانی بیش از ۱۸۰ هزار نفر ساعت زمان برای کنترل مرز و ایجاد امنیت در مرزها وقت صرف شده است.

سپهری اذعان کرد: در حوزه مقابله با قاچاق  سه میلیون و ۷۸۰ هزار نخ سیگار، ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، دو هزار و ۱۰۶ رأس احشام، ۳۸ هزار قلم انواع لوازم آرایشی، ۱۱۸ هزار قلم انواع دارو را کشف و ضبط کرده‌ایم.

وی گفت: ۱۳۹ دستگاه لوازم صوتی و تصویری، دو دستگاه ماینر و هشت هزار انواع البسه در مدت ۱۱۴ روز گذشته در استان کشف و ضبط شد.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان افزود: در حوزه مقابله با قاچاق ۶۶۵ نفر در نوار مرز دستگیری افراد را داشتیم. که بیشتر قاچاقچی بوده و کمترین جرم تردد غیرمجاز از مرزها بوده  که این امر جرم است.

وی تصریح کرد: ۱۲۳ دستگاه موتورسیکلت که در زمینه قاچاق فعالیت می کردند، توقیف شدند.

سپهری به ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی این میزان کالای قاچاق ۴۱۱ میلیارد ریال بوده است.

منبع : ایسنا

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*