واقعی شدن کرایه ها بهتر است یا حمایت های ناچیز دولتی؟

واقعی شدن کرایه ها بهتر است یا حمایت های ناچیز دولتی؟

زمان انتشار : 2021/04/11 - 00:06

همزمان با شروع سال جدید و انتشار مبالغ سهم حق بیمه رانندگان برای سال جاری، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا به نقد شرایط بیمه رانندگان پرداخت.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی بزرگترین اشتباهات رانندگان،  در مورد حق بیمه آن است که دولت مقداری از  آن را تقبل کرده است.

این راننده کامیون افزود: به همین دلیل و برای پرداخت حق بیمه کمتر، دولت این شغل تخصصی را یک شغل معمولی و ساده لحاظ می کند.

او تاکید کرد: وقتی تمام مخارج رانندگان به جز حق بیمه و سوخت گران بود و از قیمت کامیون گرفته تا لوازم بی کیفیت یدکی و لاستیک به صورت آزاد محاسبه می شود، چرا باید بازنشستگی یک راننده بعد از ۳۰ سال خدمت، حدود ۲ میلیون و ۴۰۰  هزار تومان یعنی معادل کف حقوق بازنشستگی پرداختی در کشور باشد؟

شریعتی عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی پرداخت این حداقل حقوق بازنشستگی، همین کمک دولت  در زمینه پرداخت حق بیمه رانندگان است زیرا رانندگان به جای آن که در پی واقعی شدن کرایه ها و تلاش برای لحاظ شدن این شغل به عنوان یک شغل تخصصی در کشور باشند، از افزایش حق بیمه انتقاد دارند. 

این راننده کامیون گفت: معتقدم اگر حق و حقوق رانندگان به طور واقعی پرداخت شود آنان احتیاجی به کمک دولت نداشته و به جای حدود ۵۰۰ هزار تومان حق بیمه، چند برابر پرداخت می کنند تا در زمان بازنشستگی محتاج و درمانده نباشند. منبع : خبربان

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*