یک میلیارد یوروی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟

یک میلیارد یوروی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا چه شد؟

زمان انتشار : 2020/11/05 - 00:19

سازمان برنامه و بودجه در خصوص سرنوشت تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا توضیحاتی ارائه داد.

مدتی است که برخی رسانه‌ها از سرنوشت مبهم یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا، سخن به میان آورده و ادعا‌هایی را عنوان می‌کنند که سندیت ندارد.

موارد ذیل جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی و در پاسخ به خبرسازی مجعول برخی رسانه‌ها به استحضار می‌رساند:

– تخصیص اعتبار به مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط بصورت مرحله‌ای و همچنین ریالی بوده که براساس میزان ارز آزاد شده توسط صندوق توسعه ملی در هر مرحله و تبدیل ارز به ریال بر اساس نرخ روز ارز نیمایی توسط بانک مرکزی صورت گرفته است.
– ابلاغ تخصیص در هر مرحله با توجه به میزان واریزی بانک مرکزی و سرفصل هزینه‌های قابل انجام براساس پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (موارد بهداشتی و درمانی) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بیمه بیکاری) صورت گرفته است.
– تخصیص اعتبار صورت گرفته به دانشگاه شهید بهشتی بابت ساختمان جدید دانشکده فناوری‌های نوین مطلقاً از اعتبارات مذکور نبوده و این موضوع براساس مستندات موجود قابلیت راستی آزمایی دارد.
– با توجه به واریزی‌های صورت گرفته توسط بانک مرکزی، آخرین وضعیت تخصیص اعتبار صورت گرفته تا تاریخ ۸/۸/۱۳۹۹ بشرح جدول ذیل است: (مبالغ به میلیارد ریال)

بنابراین ادعای شفاف نبودن مصارف بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی منطبق بر واقعیت نبوده و لازم است در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*