با تصویب طرح جدید خانواده‌های افراد نابینا و مبتلا به اوتیسم می توانند از تخفیف‌های طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

با تصویب طرح جدید خانواده‌های افراد نابینا و مبتلا به اوتیسم می توانند از تخفیف‌های طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

زمان انتشار : 2020/10/17 - 14:43

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مصوبه‌ای را در اختیار شورای شهر قرار می‌دهیم تا خانواده‌های افراد نابینا و مبتلا به اوتیسم بتوانند از تخفیف‌های طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

پایگاه خبری موج نو نیوز :مصوبه طرح ترافیکبرای خانواده های افراد نابینا و مبتلا به اوتیسم در شورای شهر قرار گرفته است. طرح ترافیک تهران ۹۹ همانند سال گذشته در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود.طرح ترافیک در تهران به قوت خود باقی است. بااجرای طرح ترافیک ۱۰درصد میزان مسافران افزایش یافته است.طرح ترافیک به شناسایی خانه های خالی نیز کمک می کند.

وی گفت: بی شک شهرداری تهران در تمامی برنامه‌های سطح شهر به لحاظ وجود مسؤولیت‌های متعدد و اجتماعی که دارد باید در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، شهرسازی و پیاده راه سازی همچنین ارائه خدمات عمومی مشکلات این قشر رو مد نظر قرار داده و حقوق روشندلان رعایت شود.

هاشمی با بیان اینکه نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضاهای شهری برای جامعه معلولین و به خصوص نابینایان هستیم، تاکید کرد: نصب موزائیک‌های ویژه کم بینایان و نابینایان در پیاده‌راه‌ها، رفع مشکل پل‌های روی جوی آب، همسطح سازی و برطرف کردن موانع در معابر و بهسازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می‌تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به‌طور حتم تلاش خواهیم کرد با اجرای کامل مصوبه شورای شهر درباره نابینایان، اقدامات مؤثری در جهت ارائه خدمات بهتر به نابینایان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سیستم گویای ویژه نابینایان در بخشی از ایستگاه‌های اتوبوس صورت گرفته است اما به‌طور حتم راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو مورد تاکید بوده که لازم است همه خطوط مجهز به این مسأله شوند.

هاشمی با اشاره به در خواست مدیر انجمن اوتیسم و نابینایان ایران مبنی بر تسهیل حمل و نقل خانواده‌های این گروه اجتماعی اعلام کرد: مصوبه‌ای را در اختیار شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا در صورت تأیید، این خانواده‌ها بتوانند از تخفیف‌های خوبی در استفاده از طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای نابینایان تهران قید فوریت را برای افزایش بودجه و ظرفیت خدمات رسانی بهتر در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه جلسات مختلفی با نمایندگان ایران خودرو هم داشته‌ایم‌.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات نابینایان در شهر گفت: فضای آموزشی تلویزیون‌های شهری در جهت حمایت از نابینایان به منظور آگاهی بخشی عموم شهروندان از فضای زندگی این افراد و اجرای رسالت اجتماعی شهرداری اختصاص داده می‌شود.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*