ارتباط ویدیو کنفرانس البرز با استان ژجیانگ چین

ارتباط ویدیو کنفرانس البرز با استان ژجیانگ چین

زمان انتشار : 2020/03/23 - 13:42

ارتباط دانشگاه علوم پزشکی البرز با چهارمین و بزرگترین بیمارستان مقابله با کرونا ویروس در چین از طریق ویدئو کنفرانس با هدف تبادل تجربیات دو کشور در مقابله با کرونا

پایگاه خبری موج نو نیوز :به همت استانداری البرز و کنسولگری ایران در چین دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان اولین دانشگاه در کشور توانست تجربیات و اقدامات صورت گرفته در دو استان به اشتراک بگذارد.

صبح امروز ویدئو کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی البرز با استان ژجیانگ چین (بزرگ ترین بیمارستان مقابله با کرونا ویروس در چین) با هدف انتقال تجربیات موفق دو استان در حوزه ی علمی ، پزشکی ، درمانی و پیشگیری و کنترل بیماری در محل دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد.

👈این ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات رییسه ، اساتید خبرگان و پزشکان دانشگاه در زمینه کرونا ویروس با خبرگان و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی استان ژجیانگ چین در برگزار شد و کلیه اقدامات صورت گرفته ، اطلاعات علمی و تخصصی ، موارد درمانی و رفتاری این بیماری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
دکتر حسین کریم در حاشیه این ویدئو کنفرانس گفت: مهم ترین هدف این ارتباط تبادل تجربه و اقداماتی است که ما انجام دادیم و استفاده از راهنمایی های کشور چین در کنترل این بیماری میباشد. این ارتباط می تواند از بعد علمی،مدیریتی و اجرایی برای ما بسیار مفید باشد. امیدواریم این ارتباطات ادامه پیدا کند و ما بتوانیم هرچه بیشتر از این تجربیات جهانی استفاده کنیم و آنه را در ادامه روند مقابله با کرونا به کار ببندیم.
در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اقدامات انجام شده در جهت مقابله با کرونا ویروس که از ابتدا شیوع بیماری در استان البرز را تشریح کرد :
❇️مطالعه و بررسی دقیق رفتار ویروس و علائم و نشانه ها و درگیری هایی که این ویروس ایجاد کرده بود
❇️مطالعه دقیق رفتار مردم و دولت چین و نحوه مقابله با ویروس و دستیابی به موفقیت های حاصل شده
❇️هوشیاری در ورود ویروس به کشور وایجاد گروه های عملیات تشخیصی برای موارد مشکوک

در ادامه دكتر كريم به خلاصه ای اقدامات صورت گرفته اشاره کرد از جمله :
💠برگزاری جلسات روزانه و منظم در ستاد مبارزه با کرونا در تمام دانشگاه و ادارات و مراکز تولیدی استان
💠اولویت قرار گرفتن مقابله با کرونا در تمام فعالیت های استان
💠استفاده از تمام ظرفیت جامعه پزشکی از بهداشت و درمان و بخش های خصوصی و دولتی در استان البرز
💠استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد و داوطلبین مردمی در جهت مقابله با کرونا
💠تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از همان اولین روز شیوع کرونا در استان
💠تشویق به قرنطینه مردم در منازل بدون استفاده از زور و اجبار برای ماندن در خانه
💠تعطیلی اصناف غیر ضروری و افزایش ساعت کاری اصناف ضروری
در ادامه رییس چهارمین بیمارستان بزرگ چین در استان ژجیانگ ضمن ابراز خرسندی از اینکه این ارتباط منجر شده است تجربیات و اقدامات مهم دو استان به اشتراک گذاشته شود ابراز امیدواری کرد : با تبادل اطلاعات و تجربیات بتوانیم به کادر درمانی و پزشکی ایران در مقابله با کرونا کمک کنیم.
این ارتباط که به بیش از چندین ساعت به طول کشید کلیه سوالات ، مباحث علمی و تخصصی در جهت هر چه بهتر مقابله با کرونا ویروس توسط اساتید دانشگاه مطرح شد و تبادل اطلاعات بین مسئولان و پزشکان چینی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز صورت گرفت. منبع : احسا نیوز:رسانه سلامت

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*